Gå till innehåll

Morots 450 Liters


Morot

Rekommenderade inlägg

Kanske är dags att lägga upp några bilder på karet som varit igång i 2 år.( stenen och många koraller och fiskar har hängt med sedan 2009) Skall snart tömmas till förmån för ett 180*80*60 Optiwhite. L/D/H

Teknik:

2x Razor 160w 16000

1x RW 20 streamer

Bubble Magus Curve 5 (Har en Korallenzuch revolution, men för mycket pyssel med den, så den står i garderoben)

Balling: Bubble Magus doserpump Kör bara KH/CA/MG(gör väldigt sällan/nästan aldrig några vattenbyten)

Kör med Ozon ibland och aktivt Kol med ojämna mellanrum

Laguna 6000 som returpump

Tunze osmolator

Huvudinvånarna är 6 kirurger:

Zebrazoma Flavecens

2 Paracanthurus Hepatus

Acanthurus Olivaecus

Acanthurus Nigrofuscus (min favorit, riktigt fin med rosaröda nyanser)

Acanthurus Leucosteron

Har även ett par Clowner Occelaris som leker oavbrutet.

Plus en del gobies,Wrassar,räkor,eremiter mm.

Coolaste "korallen" jag har är en vacker rosaröd BTA anemon som jag haft sedan 2009. Har nog delat sig minst 60 ggr vid detta laget. Otroligt härdig. Kloner efter den finns i många kar i Sverige, bla hos Lasse Forsberg.

Bilder:

[ATTACH=CONFIG]122656[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]122657[/ATTACH]

post-4225-14468935009661_thumb.jpg

post-4225-1446893500989_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse: Jo, det var väl på tiden. Men tycker ju det är mycket roligare att läsa om andras akvarium än att skriva själv.

Tack Andreas. Jo, jag tar mycket av maten från havet.(alger,plankton,kräftdur,blötdjur mm)

Faktiskt vatten också, som jag saltar upp. Nu på vintern blir det dock mest torrfoder.

Magnus: Det är inga som helst problem med bråk, visst spänner dom fenorna mot varandra ibland, men inga bråk. Det är Flavescensen som är kungen i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Andreas: Vet faktiskt inte om det är vanligt, men härdigare sak får man leta efter. Har överlevt alla nybörjarmisstag man kan tänka sig. Dom gillar helt klart mat. Jag matar med färsk småsill, tångräk eller annan småfisk jag fångar. Men små bitar, som en tumnagel ungefär. Matar jag inte så växer dom långsamt och delar sig sällan. Nu matar jag inte alls för tillfället för dom håller på att ta över hela karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en BTA av Morot för 2,5 år sedan - sedan dess har jag gjort av mig med minst 12 och nuvarande population är minst 6 - och stora. Sjöfartsmuseet fick 5 för några månader sedan - de är 7 + nu tror jag. det är en helt fantastisk klon.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...