Gå till innehåll

luft i silikonslangarna till och från doserpumparna


PatrikD

Rekommenderade inlägg

Jag har börjat testa Balling (light). det som konfunderar mig är att det kommer in luft i slangarna. Jag har en u-böj innan utloppen så ingen luft skulle leta sig in slangarna trodde jag. Men så blev det inte. Doserpumpen står 160 cm ovanför ballingdunkarna.

Råd om detta mottages tacksamt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Patrik,

Jag har/hade samma problem,

lite tips för att göra det bättre, Lite bättre.

1. klipp av en liten bit av varje pump huvuvd slang(nån mm bara) , så att nytt slang möter den där runda plast biten. med tid så blir det små sprickor som tar in luft.

2. gör samma sak med vad det nu är för slang du använder, se till att alla klipp är raka

3. ha en "drip loop" liknande Böj så att vätskan måste trycka uppåt sista biten innan den rinner ner i karet. på så sätt trycker den ut luften varje gång.

har sökt jätte mycket på nätet och ovan är dom få tips som finns

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag har nu testat att byta GHL's pumphuvudsslang till nya sådana. Efter några timmars testande ser jag nya bubblor i slangen. Jag använder silikonslang och jag måste säga att den inte sitter särskilt tajt vid pumpanslutningen. Det kanske är där skon klämmer. Silikonslangen sitter inte i närheten av så hårt fast som pumphuvudslangen.

All input om detta emottages tacksamt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...