Ted Camenius Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Vad kallas kabeln som jag drar mellan ballasten och lysrörshållarna? Vad kallas den på fackspråk?tips på inköpsställe?Ska bygga en 20x54w ramp. Citera
Lasse Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Jag skulle använda EK där (Enkel Kardel) - dimension ?. Skicka frågan med PM till stigigemla om han inte ser det här.MVH Lasse Citera
stigigemla Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Är det lysrörshållare och ballaster med klämkoppling så är 0,5 mm2 enkardelig enkelledare perfekt.Är det skruvmontering av kablarna är fler - eller mångtrådig ledare lättare att få fast bra. Citera
Ted Camenius Postat 5 januari 2015 Författare Postat 5 januari 2015 Är det lysrörshållare och ballaster med klämkoppling så är 0,5 mm2 enkardelig enkelledare perfekt.Är det skruvmontering av kablarna är fler - eller mångtrådig ledare lättare att få fast bra.Tack för hjälpen.Japp det är klämkopplingar på ballasterna. Lysrörshållarna har jag inte köpt än, men de brukar nog ha det också..nån aning vart jag kan hitta 0,5kvadrat. Hittar bara ner till 1,0 som minst. Gärna flera färger. Citera
stigigemla Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Jag tror 1,0 också skall kunna passa. Helt säker är jag inte så det vore bra om du kunde pröva före köp eller om du har info på grejorna. Citera
Ted Camenius Postat 5 januari 2015 Författare Postat 5 januari 2015 Jag tror 1,0 också skall kunna passa. Helt säker är jag inte så det vore bra om du kunde pröva före köp eller om du har info på grejorna.Tack,Sådant här ska man nästan inte berätta, men efter lite lusläsning på ballasterna står det 0,5-1kvadrat Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.