Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Den lilla kopplingen som man sätter på utloppet på kranen, så man får en sidoslang till osmosen, bara föll isär i två delar :_(

Nån som vet vad den kallas på svenska? På rent postvand heter det "vandhane adapter" på danska alltså, men vad säger man till en VVS butik i Sverige? Tror det är till 1/4 tum det är på slangen till osmosen

Så här ser den ut:

vandhane-adapter-004.jpg

Postat
  • Författare
Dum fråga kanske, men kan du inte ta med den trasiga adaptern när du ska köpa en ny?

Kom inte ihåg var jag la den, eller om jag kastade den... men givetvis bästa metoden :)

Postat
  • Författare
Ta med bilden? :)

Ja, har tänkt det också, men grundtanken var att jag skulle googla fram kranen och beställa den på nätet bara sådär smidigt och snabbt som man kan göra nuförtiden :) (vart man nu gör det).

Funderar starkt på att fota bildskärmen med fotot av kranen och ta med till butiken :)

Postat
Ja, har tänkt det också, men grundtanken var att jag skulle googla fram kranen och beställa den på nätet bara sådär smidigt och snabbt som man kan göra nuförtiden :) (vart man nu gör det).

Funderar starkt på att fota bildskärmen med fotot av kranen och ta med till butiken :)

Jag förstår :)

Gjorde lite snabb research sittandes på bussen, på engelska heter det "Faucet diverter valve"

Om man direktöversätter det så får man inga träffar, så jag försöker hitta någon vettig svensk översättning :)

Postat
  • Författare
Jag förstår :)

Gjorde lite snabb research sittandes på bussen, på engelska heter det "Faucet diverter valve"

Om man direktöversätter det så får man inga träffar, så jag försöker hitta någon vettig svensk översättning :)

Tack för din insats! :) Jag ska gå till Comfortbutiken på södermannagatan imorrn kanske och göra ett försök.

Postat
  • Författare

Jaha Comfortbutiken hade ingen aning, hade aldrig sett nåt liknande, trots att det är en riktigt stor affär, en hel våning bara med VVS :-(

Så jag kör ett mail till rent postvand så får vi se....

Postat
  • Författare
Jaha Comfortbutiken hade ingen aning, hade aldrig sett nåt liknande, trots att det är en riktigt stor affär, en hel våning bara med VVS :-(

Så jag kör ett mail till rent postvand så får vi se....

Han skickar en ny på momangen gratis. Redan packad o går med posten imorrn. Lönar sig att maila lite ibland :smiley20:

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.