Gå till innehåll

Vattenkranen till osmosen trasig, vad heter den på VVS språk?


freguz

Rekommenderade inlägg

Den lilla kopplingen som man sätter på utloppet på kranen, så man får en sidoslang till osmosen, bara föll isär i två delar :_(

Nån som vet vad den kallas på svenska? På rent postvand heter det "vandhane adapter" på danska alltså, men vad säger man till en VVS butik i Sverige? Tror det är till 1/4 tum det är på slangen till osmosen

Så här ser den ut:

vandhane-adapter-004.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta med bilden? :)

Ja, har tänkt det också, men grundtanken var att jag skulle googla fram kranen och beställa den på nätet bara sådär smidigt och snabbt som man kan göra nuförtiden :) (vart man nu gör det).

Funderar starkt på att fota bildskärmen med fotot av kranen och ta med till butiken :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, har tänkt det också, men grundtanken var att jag skulle googla fram kranen och beställa den på nätet bara sådär smidigt och snabbt som man kan göra nuförtiden :) (vart man nu gör det).

Funderar starkt på att fota bildskärmen med fotot av kranen och ta med till butiken :)

Jag förstår :)

Gjorde lite snabb research sittandes på bussen, på engelska heter det "Faucet diverter valve"

Om man direktöversätter det så får man inga träffar, så jag försöker hitta någon vettig svensk översättning :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår :)

Gjorde lite snabb research sittandes på bussen, på engelska heter det "Faucet diverter valve"

Om man direktöversätter det så får man inga träffar, så jag försöker hitta någon vettig svensk översättning :)

Tack för din insats! :) Jag ska gå till Comfortbutiken på södermannagatan imorrn kanske och göra ett försök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha Comfortbutiken hade ingen aning, hade aldrig sett nåt liknande, trots att det är en riktigt stor affär, en hel våning bara med VVS :-(

Så jag kör ett mail till rent postvand så får vi se....

Han skickar en ny på momangen gratis. Redan packad o går med posten imorrn. Lönar sig att maila lite ibland :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du fram ett namn på den?

har bara det danska namnet, vandhane adapter till 1/4" slang. På comfortbutiken så frågade jag vad denna kan heta och han mumlade nåt om ventilavstängning med koppling.... ja verkar inte finnas sånt här i Sverige

http://rent-postevand.dk/shop/index.php?route=product/product&path=54&product_id=74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...