Andreas_Lindholm Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Hej! Finns det någon med erfarenhet av denna doserpump?mvh ante Citera
ormet Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Nej, men däremot denna:http://www.fish-street.com/coralbox_s01_auto_dosing_pumpJag tror det är exakt samma pump men den direkt från Kina kostar hälften.2 månader utan ett problem hittills. Doserar vinäger med min. Citera
Andreas_Lindholm Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Tack för tipset! Mvh ante Citera
stigigemla Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Jag har också haft en. Lustig programmering utan realtidsklocka. Man kan t.ex ställa in att den skall dosera var 7.e timme. Och efter en vecka har man ingen aning om när nästa dosering är...Om det nu är samma som jag testade? Citera
Andreas_Lindholm Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Jag är ute efter en "enkel" doserpump och har funderingar på balling light eller annan spårelement dosering. Vill ta ytterligare ett steg i hobbyn och funderar mer och mer på färgglada pinnar. Börjar nu bli mer teknikintresserad och vill prova ett jämnare och smidigare sätt att tillföra spårelement (eller något annat sköj) per automatik så att säga.mvh ante Citera
ormet Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Jo så är det Jag slet mitt hår innan jag förstod hur man kalibrerade och ställde in den. Men det var för jag kastat manualen som visade sig vara mycket utförlig och exakt när jag fick tag på en ny Citera
Wassberg Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Japp, använt den i två år. Enkel, relativt billig, och doserar pålitligt. Kör kolkällan i denna. Citera
Andreas_Lindholm Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Jag sökte vidare och hittade filmklipp på varianter av singel doserpumpar. Jag ger dessa en chans då jag vill prova på tekniken. Och slänger jag inte manualen borde det gå bra mvh ante Citera
Laggeman Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Blir det inte i stort sett samma pengar om du köper två eller tre singel som en trippel fast du slipper att ta upp tre vägguttag? Citera
ormet Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Ja jag håller med Lagge här. Ska du dosera balling gör du bättre i att investera i en doserpump med 3 eller ännu hellre 4 kanaler. Citera
Andreas_Lindholm Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Absolut, väljer jag balling blir det doserpump med 4-kanaler. Nu önskar jag prova tekniken först och vill dosera t.ex spårelement, kolkälla eller liknande. Är dock fundersam då intresset för stenkoraller ökat markant. Jag kanske gör slag i saken och tänker om, intresset för hobbyn har ju inte minskat om jag säger så...mvh ante Citera
Järv Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Priset på 3st coralbox ligger väl på 90 dollar och dom tar bara upp ett vägguttag då man kopplar dom till varandra (om jag förstått det rätt) ska man upp i tre pumpar av tex grotech eller liknande blir det rätt mycket dyrare. De pumpar med 3 kanaler i samma prisklass från jebao etc har jag hört en hel del dåligt om. Citera
Andreas_Lindholm Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Järv. Japp stämmer. Doserpumparna kan seriekopplas. Tycker att det är ett ok alternativ och de som provat verkar nöjda.mvh ante Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.