Gå till innehåll

Akut höga värden mg kh ca


hagbard

Rekommenderade inlägg

Vid akut höga värden på dessa gör man ett vattenbyte står det att läsa i saltvattenskemi för dummies..vad är akut?..Kan man "avläsa" korallerna och vara kylig tills imorron? Dvs de ser riktigt bra ut och osmosen står på tillverkning för jag tänkte byta en tredjedel imorron...har höftat i en tid manuellt som jag brukar..det brukar stämma men inte denna gång när jag mätte nyss..kh 15-16

Ca 500 Mg 1370..men det kanske inte räknas som akut?

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I det här läget tror jag du mest ska oroa dig för snabba förändringar av värdena. Sakta men säkert tillbaka på dina "vill ha" värden.

Vad har du för salinitet nu förresten?

Ändrat av bjomat
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salthalt 1.025 Jag får nog ta åt mig av stigs o björns tips..byter inte hela tredjedelen på en gång. (inga acropora)

Sen har jag haft så högt ca nån gång förut..men då var det bara det och då väntade jag ut det.

Ang kh.så tippar jag i lite nästan varje dag av ph/kh +(noraq) och det har legat stadigt på melllan 8-9..nu av någon anledning har jag istället tippat i samma mängd av tropic marines trippel buffer i ungefär 3 dagar, kan det vara orsaken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...