Postat 29 april 201510 år Har nyss skaffat en liten Stylophora fragg som inte har nå vävnad i nedre delen. Den döda delen har suttit i sanden så nu undrar jag vad jag ska göra. Ska jag knipsa bort den döda delen eller bara limma fast den och hoppas på att det inte stn som försäljaren har försökt att dölja.
Postat 29 april 201510 år Författare Håller nu på att aklimera den så jag uppskattar snabba svar [emoji4]
Postat 29 april 201510 år bara klippa av. ser ut att vara några små bitar från mig jag gav till rolle. är seratopora calendarium jag ser på bilden
Postat 30 april 201510 år Författare Ja det måste det vara. Rolle sa att det var stylophora milka men jag tyckte att den såg ut som en konstig milka.
Postat 30 april 201510 år Nepp ingen milka :-)dör den så är det ingen fara jag har fler som är i god kondition
Postat 1 maj 201510 år Hysterix och calendarium 2st olika underarter av seriatopora.båda kallas på engelska för birdnest, båda finns i en mängd färgformer allt från rosa till gult. Hysterixen har smäckra grenar medan calendariumen har mer grövre.
Postat 1 maj 201510 år Det är ingen större skillnad i skötsel. Hystrix har smala vassa spetsar i grenändarna som man lätt sticker sig på eller bryter av med håv, algskrapa eller något annat.
Postat 2 maj 201510 år Författare Jag har läst att ljusbehovet skiljer sig mycket mellan olika färger, är det något ni har märkt?
Postat 2 maj 201510 år Författare Till exempel att rosa ska gilla mer ljus medan gula sorten inte klarar av starkt ljus
Postat 2 maj 201510 år Den gula har mycket ljus hos mig och har bytt färg. Den är vit på översidan, grön på sidan och har också lite gula stänk.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.