toreee Postat 1 juli 2015 Dela Postat 1 juli 2015 Förlåt, har säkert belysts i många inlägg redan, men tacksam för tips.Har köpt död sten av sorten Andreas Meyer. Sägs vara högtryckstvättad och soltorkad.Bara att kasta ned i mitt displayakvarium , eller?Har tänkt limma ihop till revpelare, se bild, består av 6 stycken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Järv Postat 1 juli 2015 Dela Postat 1 juli 2015 jag körde mina i väteperoxid innan jag kastade i dom. däremot med tanke på mängden du har så även om det läcker borde det inte vara nåra större problem du kanske får köra lite med remover bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peterj66 Postat 2 juli 2015 Dela Postat 2 juli 2015 Om du är osäker kan du ju alltid limma din revpelare, lägga den i blöt några dagar och sen mäta fosfat. På mina fick jag bort ytbeläggningen med svag ättikslösning över natten och sen borste, men dina ser iofs rena ut redan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikjon Postat 2 juli 2015 Dela Postat 2 juli 2015 Jag högtryckstvättade först mina sedan i med stenen i en balja med tillsats av ättika i ett dygn, spolade av, sedan la jag i stenen i baljan med rent vatten och bakterier (Stigs recept) byter vatten efter några dagar och i med nya bakterier, har 0,03 i fosfat för närvarande, har dock inte lagt i stenen än då jag håller på att sätta upp ett större kar. Men jag tror nog den är färdig? Har tagit typ 1 månad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
toreee Postat 2 juli 2015 Författare Dela Postat 2 juli 2015 Sötvatten eller saltvatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 juli 2015 Dela Postat 2 juli 2015 Det spelar ingen roll. Nedbrytningsbakterierna klarar både och. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Järv Postat 2 juli 2015 Dela Postat 2 juli 2015 kan ju nämna att anledningen till att jag körde lite hårdare version var för att jag startade upp hela mitt akvarium med död sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.