Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Förlåt, har säkert belysts i många inlägg redan, men tacksam för tips.

Har köpt död sten av sorten Andreas Meyer. Sägs vara högtryckstvättad och soltorkad.

Bara att kasta ned i mitt displayakvarium , eller?

Har tänkt limma ihop till revpelare, se bild, består av 6 stycken.cb3d1f26c0b6406f1a31f8c23d806a60.jpg

Postat

jag körde mina i väteperoxid innan jag kastade i dom. däremot med tanke på mängden du har så även om det läcker borde det inte vara nåra större problem du kanske får köra lite med remover bara :)

Postat

Om du är osäker kan du ju alltid limma din revpelare, lägga den i blöt några dagar och sen mäta fosfat. På mina fick jag bort ytbeläggningen med svag ättikslösning över natten och sen borste, men dina ser iofs rena ut redan.

Postat

Jag högtryckstvättade först mina sedan i med stenen i en balja med tillsats av ättika i ett dygn, spolade av, sedan la jag i stenen i baljan med rent vatten och bakterier (Stigs recept) byter vatten efter några dagar och i med nya bakterier, har 0,03 i fosfat för närvarande, har dock inte lagt i stenen än då jag håller på att sätta upp ett större kar. Men jag tror nog den är färdig? Har tagit typ 1 månad.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...