Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Förlåt, har säkert belysts i många inlägg redan, men tacksam för tips.

Har köpt död sten av sorten Andreas Meyer. Sägs vara högtryckstvättad och soltorkad.

Bara att kasta ned i mitt displayakvarium , eller?

Har tänkt limma ihop till revpelare, se bild, består av 6 stycken.cb3d1f26c0b6406f1a31f8c23d806a60.jpg

Postat

jag körde mina i väteperoxid innan jag kastade i dom. däremot med tanke på mängden du har så även om det läcker borde det inte vara nåra större problem du kanske får köra lite med remover bara :)

Postat

Om du är osäker kan du ju alltid limma din revpelare, lägga den i blöt några dagar och sen mäta fosfat. På mina fick jag bort ytbeläggningen med svag ättikslösning över natten och sen borste, men dina ser iofs rena ut redan.

Postat

Jag högtryckstvättade först mina sedan i med stenen i en balja med tillsats av ättika i ett dygn, spolade av, sedan la jag i stenen i baljan med rent vatten och bakterier (Stigs recept) byter vatten efter några dagar och i med nya bakterier, har 0,03 i fosfat för närvarande, har dock inte lagt i stenen än då jag håller på att sätta upp ett större kar. Men jag tror nog den är färdig? Har tagit typ 1 månad.

Postat

kan ju nämna att anledningen till att jag körde lite hårdare version var för att jag startade upp hela mitt akvarium med död sten.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.