Postat 1 juli 201510 år Förlåt, har säkert belysts i många inlägg redan, men tacksam för tips.Har köpt död sten av sorten Andreas Meyer. Sägs vara högtryckstvättad och soltorkad.Bara att kasta ned i mitt displayakvarium , eller?Har tänkt limma ihop till revpelare, se bild, består av 6 stycken.
Postat 1 juli 201510 år jag körde mina i väteperoxid innan jag kastade i dom. däremot med tanke på mängden du har så även om det läcker borde det inte vara nåra större problem du kanske får köra lite med remover bara
Postat 2 juli 201510 år Om du är osäker kan du ju alltid limma din revpelare, lägga den i blöt några dagar och sen mäta fosfat. På mina fick jag bort ytbeläggningen med svag ättikslösning över natten och sen borste, men dina ser iofs rena ut redan.
Postat 2 juli 201510 år Jag högtryckstvättade först mina sedan i med stenen i en balja med tillsats av ättika i ett dygn, spolade av, sedan la jag i stenen i baljan med rent vatten och bakterier (Stigs recept) byter vatten efter några dagar och i med nya bakterier, har 0,03 i fosfat för närvarande, har dock inte lagt i stenen än då jag håller på att sätta upp ett större kar. Men jag tror nog den är färdig? Har tagit typ 1 månad.
Postat 2 juli 201510 år kan ju nämna att anledningen till att jag körde lite hårdare version var för att jag startade upp hela mitt akvarium med död sten.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.