Gå till innehåll

Red Sea Refeer 450


IcaJerry

Rekommenderade inlägg

Hej alla akvarister där ute.

Tänkte berätta lite om mitt nya projekt som jag i första hand inte tänkt stressa ihop fast det är ju alltid kul när det händer saker.

Har nyligen fått hem ett Reefer 450 som jag tänkt uppgradera.

Ett underbart system från Red Sea och även om det lär dröja lite till systemet rullar så är det ögongodis för mig.

Vill naturligtvis köpa allt på en gång men smakar det så kostar det så jag investerar lite i taget med start utav ett komplett akvarium med kabinett och sump.

Systemet skall styras av en Apex Aqua Controller från Neptune Systems som jag hoppas dyka upp snart.

Beställde den dyrare lab-varianten, en breakout-box, en WXM-modul för att kunna styra mina 2 stycken Vortech MP40 Quiet Drive som jag också tänkt investera så småningom. Skaffade även en Automatisk foderautomat till systemet.

Tänker montera ihop allt på ett smart sätt och vill väl helst att det ska se snyggt ut med fint dragna kablar. Vi får väl se hur det blir! =)

Planen är att även skaffa ett par Kessil A360WE Led-kanoner som även dem går att styras via Apex.

Lite kluven är jag med planerna hur jag vill ha inredningen..

Jag har ändå bestämt mig för att skaffa Carib Sea Life Rock men vilken sort har jag inte kommit fram till än..

Sanden jag ska använda är jag inte heller så säker på men det är ändå en senare fråga! :)

Tänkte Lägga upp lite bilder efterhand jag uppgraderar systemet..

Kommer säkert fråga en del också! :)

post-9034-14468936125003_thumb.jpg

post-9034-14468936125204_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med det saltet och har gjort det ett par år nu - supernöjd! Hade Red Sea Pro tidigare men tyckte inte det var så bra som jag förväntade mig - där fick jag väldigt olika värden på nyblandat saltvatten och ibland väldigt hög fosfatnivå. Det har jag aldrig fått med Reefer's Best, så jag instämmer i Reubens åsikt om stabila värden och att det är jämn kvalitet från batch till batch.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter bra det.. då behöver jag inte vara orolig för att jag har köpt något som inte är bra! :)

Visserligen är det lite dyrt men man får vad man betalar för..

Jag kör med det saltet och har gjort det ett par år nu - supernöjd! Hade Red Sea Pro tidigare men tyckte inte det var så bra som jag förväntade mig - där fick jag väldigt olika värden på nyblandat saltvatten och ibland väldigt hög fosfatnivå. Det har jag aldrig fått med Reefer's Best, så jag instämmer i Reubens åsikt om stabila värden och att det är jämn kvalitet från batch till batch.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Äntligen har jag fått hem lite mer utrustning bland annat en returpump "Jebao DC-6000" och den underbara Apex aquacontrollen.

Har fått igång apexen och trots att jag inte har något vatten i karet så ser den riktigt användarvänlig ut. :)

Till apexen så köpte jag en automatisk foderautomat, en breakout-box för inkoppling av eventuella nivågivare eller kabinettbelysning samt en WXM-modul för styrning av Vortechpumparna jag skall använda.

Strömdelen med 6 uttag är lite snålt så jag kommer att skaffa mig en till för att hela mitt kommande system skall vara styrt och övervakat av apexen.

Nu väntar en sista stor beställning på resten av utrustningen och jag är faktiskt mest spänd på "Caribsea Life Rock" av modellen "Belize Branch"! :)

post-9034-14468936154154_thumb.jpg

post-9034-1446893615437_thumb.jpg

post-9034-1446893615456_thumb.jpg

post-9034-14468936154751_thumb.jpg

post-9034-14468936154953_thumb.jpg

post-9034-14468936155226_thumb.jpg

post-9034-14468936155502_thumb.jpg

post-9034-14468936155792_thumb.jpg

post-9034-14468936180829_thumb.jpg

post-9034-144689361814_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...