lottac Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 Måste man ha nått "speciellt" silikon när vi använder det för att täta ner till sumpen?Skickat från min GT-I9300 Citera
Fabhellmyrs Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 (ändrat) akvariesilikon borde väll funka bra till det ändamålet? Ändrat 28 juli 2015 av Fabhellmyrs Citera
lottac Postat 28 juli 2015 Författare Postat 28 juli 2015 Vi ska täta mellan glas o pvc där rören går ner till sumpen..Skickat från min GT-I9300 Citera
DaTrucka Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 Det ska inte behövas om allt sitter som det ska.Den fasta delen och gummipackningen på genomföringen inne i karet.Plastbricka och mutter på utsidan.Ni kan eventuellt smörja packning och bricka med någon droppe matolja så glider det lite bättre. Oftast räcker det att dra med handkraft med, kanske ett kvarts varv med något verktyg, inte mer.Se till att det är riktigt rent mellan glas och packning.Annars är det akvariesilikon som gäller, finns på dom flesta välsorterade bygghandlare som hornbach tex.Se till att det är märkt med akvarium. Citera
lottac Postat 28 juli 2015 Författare Postat 28 juli 2015 Det är bara det att vi upptäckt att det gått två flisor runt hålet på ovansidan. Det läcker för vi har testat.Skickat från min GT-I9300 Citera
DaTrucka Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 Aha, då får det bli silikon då.Kolla så silikonet är märkt med akvarium bara. Citera
Conjor Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 Hep LottaPå Herkules Zoo fick jag med en tub vid köp av Juwels innerfilter för att fästa det medoch det heter INNOTEC jag limmade en gumminesluten magnet mot plasten på Juwelfiltretoch det sitter som berget kolla med dom vet ja så blir det säkert bra.Lycka till Citera
Noxy Postat 28 juli 2015 Postat 28 juli 2015 Ocra limmet funkar annars kanon. Där kan du täta i vatten också för att få tätt. Vilket inte silikon är så bra på. Den används i akvarium och säljs i vissa akvarie affärer Citera
lottac Postat 29 juli 2015 Författare Postat 29 juli 2015 Inhandlar på Herkules idag!! Skickat från min GT-I9300 Citera
stigigemla Postat 29 juli 2015 Postat 29 juli 2015 Orca unterwasserkleber. Med det kan du täta läckor från utsidan utan att tömma karet. bara att pressa in där dropparna kommer så är det tätt.Men i ett sånt här fall skulle jag lägga på lim där flisan gott ur och pressa det jämt med glasytan med en kloss eller glasbit och en liten bit gladpack emellan.Klossen tar man bort och gladpacken får sitta kvar ett dygn tills limmet härdat. Sedan är det gjutit upp så att det är plant. Citera
lottac Postat 29 juli 2015 Författare Postat 29 juli 2015 Tack, så får det bli!Skickat från min GT-I9300 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.