Gå till innehåll

Silikon


lottac

Rekommenderade inlägg

Det ska inte behövas om allt sitter som det ska.

Den fasta delen och gummipackningen på genomföringen inne i karet.

Plastbricka och mutter på utsidan.

Ni kan eventuellt smörja packning och bricka med någon droppe matolja så glider det lite bättre.

Oftast räcker det att dra med handkraft med, kanske ett kvarts varv med något verktyg, inte mer.

Se till att det är riktigt rent mellan glas och packning.

Annars är det akvariesilikon som gäller, finns på dom flesta välsorterade bygghandlare som hornbach tex.

Se till att det är märkt med akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hep Lotta

På Herkules Zoo fick jag med en tub vid köp av Juwels innerfilter för att fästa det med

och det heter INNOTEC jag limmade en gumminesluten magnet mot plasten på Juwelfiltret

och det sitter som berget kolla med dom vet ja så blir det säkert bra.

Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Orca unterwasserkleber. Med det kan du täta läckor från utsidan utan att tömma karet. bara att pressa in där dropparna kommer så är det tätt.

Men i ett sånt här fall skulle jag lägga på lim där flisan gott ur och pressa det jämt med glasytan med en kloss eller glasbit och en liten bit gladpack emellan.

Klossen tar man bort och gladpacken får sitta kvar ett dygn tills limmet härdat. Sedan är det gjutit upp så att det är plant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...