Nille83 Postat 18 augusti 2015 Postat 18 augusti 2015 Jag har ganska mycket skivor (Ricordea, Rhodactis, discosoma). Men jag är lite sugen på knappar också. Kommer dessa ta död på min skivor eller hur ser det ut för er som har båda? Citera
Nille83 Postat 18 augusti 2015 Författare Postat 18 augusti 2015 Dom kommer inte strida ihjäl varandra då? Citera
Nille83 Postat 18 augusti 2015 Författare Postat 18 augusti 2015 Det är inte så att de kommer växa som ogräs så man måste fragga bort dem? Har varit lite skeptisk till knappar pga giftigheten, men jag älskar färgerna! Citera
Strikt Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Hos mig växer vissa knappar relativt fort, andra långsamt. Discosoma förökar sig generellt sett ganska snabbt och vissa släpper för att fästa på nya platser. Rhodactis kan växa fort (i mycket ljus). Jag har knappar som växer inpå ricordea Florida utan att de haft ihjäl varandra.Sammanfattningsvis tror jag att det låter som en bra blandning av koraller som funkar fint.När det gäller giftigheten är det bra att du reflekterar över det, är en förutsättning för att minska att man utsätter sig för onödiga risker. Jag kör efter regeln att aldrig röra utan handskar och aldrig ha dem över ytan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.