Nille83 12 Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Jag har ganska mycket skivor (Ricordea, Rhodactis, discosoma). Men jag är lite sugen på knappar också. Kommer dessa ta död på min skivor eller hur ser det ut för er som har båda? Quote Link to post Share on other sites
krille 55 538 Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Inga problem det funkar Quote Link to post Share on other sites
alexochingencarina 388 Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Kan inte bli bättre Quote Link to post Share on other sites
Nille83 12 Posted August 18, 2015 Author Report Share Posted August 18, 2015 Dom kommer inte strida ihjäl varandra då? Quote Link to post Share on other sites
krille 55 538 Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Nädå. Dom växer i en salig blandning Quote Link to post Share on other sites
Nille83 12 Posted August 18, 2015 Author Report Share Posted August 18, 2015 Det är inte så att de kommer växa som ogräs så man måste fragga bort dem? Har varit lite skeptisk till knappar pga giftigheten, men jag älskar färgerna! Quote Link to post Share on other sites
Strikt 455 Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Hos mig växer vissa knappar relativt fort, andra långsamt. Discosoma förökar sig generellt sett ganska snabbt och vissa släpper för att fästa på nya platser. Rhodactis kan växa fort (i mycket ljus). Jag har knappar som växer inpå ricordea Florida utan att de haft ihjäl varandra.Sammanfattningsvis tror jag att det låter som en bra blandning av koraller som funkar fint.När det gäller giftigheten är det bra att du reflekterar över det, är en förutsättning för att minska att man utsätter sig för onödiga risker. Jag kör efter regeln att aldrig röra utan handskar och aldrig ha dem över ytan. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts