Johan Postat 24 september 2015 Författare Postat 24 september 2015 Hatten av Ronnie !!!den kommer troligen nästa tors, och då med lite koraller från herr Schumacher på fauna marin!kom förbi och kolla! Citera
Johan Postat 26 september 2015 Författare Postat 26 september 2015 Då frågar jag en gång till, hur gör ni med era zeo reaktorer!?hur ofta byter ni sten, byter ni all sten eller lite åt gången?låter ni stenen ligga i ro vatten innan, hur ofta och när på dygnet spolar ni stenen?vad tillsätter ni för ämnen bakterier! Citera
irwin_fletch Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 Kan tyvärr inte hjälpa dig med frågan men följer din tråd. Är liknande mått som jag funderar på. Hur gjorde du med alukaret som du kör som sump. Räcker det med silicon på undersidan för att motverka eventuell rost? Citera
Johan Postat 26 september 2015 Författare Postat 26 september 2015 Kan tyvärr inte hjälpa dig med frågan men följer din tråd. Är liknande mått som jag funderar på. Hur gjorde du med alukaret som du kör som sump. Räcker det med silicon på undersidan för att motverka eventuell rost?Hej!en ära att du följer min tråd , ditt kar, är lite av målbild för migjo jag har dragit en siliconsträng under!, det har funkat än , dock ännu bara 3mån gammalt ! Citera
irwin_fletch Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 Jättekul att höra =) Nu kommer det var tvärtom, för jag är helt novis gällande sump och rördragningar Jag har tankar på att precis som du använda mig av zeolight. Citera
Johan Postat 26 september 2015 Författare Postat 26 september 2015 Det ska bli roligt att komma igång, gillar idén med att på ett naturligt sätt få bort fosfat/nitrat och på samma gång mata korallerna,utan att mekaniskt döda "allt levande" med uv/ozon(även om det är många som kör båda delarna)Men man har ju 1000 frågor just nu!! Citera
Johan Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Då var söndagens Vattenbyte genomfört 60l in/ut Citera
Johan Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Mina christmas three blir bara fler och fler, har ju pippi på dwarf parrot ! Här på en solorensis, sjukt snygga fiskar tycker jag Citera
irwin_fletch Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Fina firrar helt klart. Vad kör du för sand/grus? Håller den sig fin? Citera
Johan Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Kör med red sea levande sand(finaste storleken), ungefär 1,5 påse !Har väl ca 1cm tjocklek, ibland blir det kala fläckar, så man får flytta/synka streamerna en aning!jag tycker det funkar väl! Citera
kocknick Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Hade kunnat flytta in i ditt kar..Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
Axxe Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Då frågar jag en gång till, hur gör ni med era zeo reaktorer!?hur ofta byter ni sten, byter ni all sten eller lite åt gången?låter ni stenen ligga i ro vatten innan, hur ofta och när på dygnet spolar ni stenen?vad tillsätter ni för ämnen bakterier!Verkar vara samma bakterier du kör idag, Bacto Blend och Bacto Therapie, möjligtvis även denna http://www.faunamarin.de/en/ultralith-system/ultra-bio/a-169/ som var för Ultralith, osäker på om man kör Ultra Bak även med ZeoLight. Citera
irwin_fletch Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Vad har du för höjd på bänken? Jag velar lite, vill ha högt med ska ju samtidigt gå att nå ner när det är 60cm högt =) Citera
Johan Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Verkar vara samma bakterier du kör idag, Bacto Blend och Bacto Therapie, möjligtvis även denna http://www.faunamarin.de/en/ultralith-system/ultra-bio/a-169/ som var för Ultralith, osäker på om man kör Ultra Bak även med ZeoLight.Ok! Återigen tack Ronnie!hur ofta måste man tillsätta dessa, eller ersätter reef vitaly allt detta?! Eller är det bara korallmat/aminosyror och kanske spårämnen!?tråkigt att bara du orkar svara här på guiden!men återigen tack Ronnie! Citera
Johan Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Hej Jonasmin bänk är 80 hög och det funkar, jag når ner till botten, själv mäter jag 184cm så jag är inte någon 2m människa!dock tänk på att om du bygger som mig med vanlig trä regel, så bygger den ganska mycket, så i skåpet blir det trångt ändå 60 högt! Citera
Johan Postat 4 oktober 2015 Författare Postat 4 oktober 2015 60 liter vatten byte klart, stånde söndagsnöjet!tack för de trevliga besöken under helgen!och så två taskiga bilder på en av mina Tonga musslor,mer bilder kommer med bättre ljus! Jobbar dock hela tiden när bästa foto ljuset är Citera
Johan Postat 4 oktober 2015 Författare Postat 4 oktober 2015 Stort tack Björn! Trots dålig bild!ska snart dra igång zeomatic , så det blir nog ett antal frågor! Citera
Johan Postat 18 oktober 2015 Författare Postat 18 oktober 2015 Åkte förbi Göteborg med arbetet, och fick lite tid över och hann förbi Kungsbacka , bioted och företagsakvarium besöktes!kanontrevliga bjöd på kaffe på båda ställerna!!!fick även med mig bla denna cylinder anemon Citera
kocknick Postat 18 oktober 2015 Postat 18 oktober 2015 Snyggtelevision, teacher mother secret lover Citera
Axxe Postat 18 oktober 2015 Postat 18 oktober 2015 Förjäkla läcker cylinderanemonen Har du något latinskt namn på den? Citera
Johan Postat 18 oktober 2015 Författare Postat 18 oktober 2015 Förjäkla läcker cylinderanemonen Har du något latinskt namn på den?Tjena Ronnie!nu är det dax att komma förbi! Åker iväg igen nästa vecka, men veckan efter är jag ledig hela veckan, då är det bara att svänga förbi !!!jo den är riktigt läcker! cerianthus filiformis heter den ! Och är sjuk mycket snyggare ön vad bilden visar rosa/aprikos med neon grön center!!! Citera
kocknick Postat 18 oktober 2015 Postat 18 oktober 2015 Tjena! När du borra ditt kar.. hur långt från kanterna borra du? Och hur långt ifrån varandra? television, teacher mother secret lover Citera
Axxe Postat 18 oktober 2015 Postat 18 oktober 2015 Tjena Ronnie!nu är det dax att komma förbi! Åker iväg igen nästa vecka, men veckan efter är jag ledig hela veckan, då är det bara att svänga förbi !!!jo den är riktigt läcker! cerianthus filiformis heter den ! Och är sjuk mycket snyggare ön vad bilden visar rosa/aprikos med neon grön center!!!Ja den verkar vara riktigt färggrann under UV Japp måste ta mig in till storstan snart! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.