Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Tjena! När du borra ditt kar.. hur långt från kanterna borra du? Och hur långt ifrån varandra?

television, teacher mother secret lover

Tjena Nicke !

jag körde fegvarianten och beställde färdigborrat :)!

men jag har läst att du ska ha minst diametern på borrhålet mellan glas och hål och samma mellan hålen!

Sedan tänk på att du byggt med regel, så du måste ta hänsyn med den, hålen måste sitta på insidan av den!

Postat
Tjena Nicke !

jag körde fegvarianten och beställde färdigborrat :)!

men jag har läst att du ska ha minst diametern på borrhålet mellan glas och hål och samma mellan hålen!

Sedan tänk på att du byggt med regel, så du måste ta hänsyn med den, hålen måste sitta på insidan av den!

Tack för snabbt svar! I morgonbitti börjar jag nämligen att tömma karet..

Har dock klantat mig o inte beställt några böjar till 25mm.. hur förvarade du sanden när du bytte kar?

television, teacher mother secret lover

Postat

Det är en zeo reaktor, kommer köra ultralith! För långt att förklara nu! Kom förbi på en kopp Java ! Kan jag lägga ut texten mer!

Eller läs på nätet, eller här på guiden !

• 2 veckor senare...
Postat

post-8220-14468936625224_thumb.jpg

Zeomatic up and running! Första kapseln reef vitality tillsatt! Alla remover borttagna! Endast aktivt kol kvar!

spännande!

Har idag fraggat ner 2st stora kolonier som jag haft, detta för att få plats med sista Tyskland sändningen!

• 2 veckor senare...
Postat (ändrat)

Då har zeomatic varit igång sedan 30okt utan några fosfatremover!

Po4 gick upp under v1 till 0,03 sjönk till 0,02 efter ett par dagar och nu mätte jag 13 nov är värdet återigen 0,00,

Det funkar! Tillsätter nu bara bakterier, ultra min S samt reef vitality 2 kapslar/veckapost-4386-0-82126400-1447484509_thumb.jp

Ändrat av Johan
Postat

attachicon.gif120884.attach

Zeomatic up and running! Första kapseln reef vitality tillsatt! Alla remover borttagna! Endast aktivt kol kvar!

spännande!

Har idag fraggat ner 2st stora kolonier som jag haft, detta för att få plats med sista Tyskland sändningen!

Vad är det för Ballingbehållare i förgrunden? Var kan man få tag i en sån?

Postat (ändrat)

Det är fishstreet balling tankar/behållare!

Kanonfina!

Apropå coral balance ! Så kan man köra 50/50 med reef vitality ! Men behöver inte!

Sedan har väl FM flera olika sätt att gå tillväga med zeomatic , ultralith, zeolite(eller vad det nu kallar det) !?

Spännande i alla fall!

Ändrat av Johan
Postat

Tack. Ska kika på de där ballinglådorna? Vad säger du om zeomaten? Låter den hela tiden. Tumlas stenarna som bara den? Funderar på en sådan men min sump är bara 55x55.

Riktigt coolt kar du har! Frodigt!

Postat

Tackar ödmjukast!

Zeomatic är bättre än förväntat!

Knäpptyst i normalläge, dock när stenarna spolas! Då gurglar det ordentligt! Dock endast 60sek/dygn så det är fullt godtagbart , jätte enkelt att installera och sköta!

Den tar plats i sumpen, och jag fick sätta den diagonalt för att få plats!

Postat

Härligt det verkar lira bra! Vanligt vid zeolight-start är annars att po4 har en tendens att öka under en period av någon konstig anledning. Du verkar dock sluppit undan det.

Postat

Härligt det verkar lira bra! Vanligt vid zeolight-start är annars att po4 har en tendens att öka under en period av någon konstig anledning. Du verkar dock sluppit undan det.

Ja det gick mycket fortare än väntat!

Dock måste jag mäta kalium, då jag läste din tråd om att det sjönk!?

Postat

Kul att det funkar Johan och att du är nöjd med reaktorn.

Ja ! Mycket nöjd!

Nu är det din tur! Att köra igång!

Följer utvecklingen noga :)

Vilken uppsättning t5 kör du i din ramp?

Postat

Ja det gick mycket fortare än väntat!

Dock måste jag mäta kalium, då jag läste din tråd om att det sjönk!?

Ja i början gick K ner från ca 400 till 340 om jag minns rätt men sedan avtog förbrukningen och har varit så sedan dess.

Postat

Ja ! Mycket nöjd!

Nu är det din tur! Att köra igång!

Följer utvecklingen noga :smile:

Vilken uppsättning t5 kör du i din ramp?

Mitt dröjer ett tag dock. Just nu har jag bara 4 rör så kör två ati blue+ och två ati coral+. Men 8 rör sen blir det lite mer att leka med ;)

• Gilla 1

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...