Vidofner Postat 8 september 2015 Postat 8 september 2015 Nån som vet vad detta är? Har försökt identifiera det men hittar inget konkret. Mina clowner bosatte sig för ett tag sen i min euphyllia. De har tidigare besökt den ibland men nu spenderar de större delen av dygnet i den. Började märka att de betedde sig lite konstigt när de simmade omkring i den. Verkade nästan lite dåsiga och simmade ibland upp och ner. Det här är kanske vanligt beteende när de bosätter sig? Jag vet inte för mina har mest bott i ett hörn innan. Hur som helst så stod jag och studerarade deras beteende och såg att de båda hade något bomullsliknande bakom varsin bröstfena. Lyckades inte ta nån bra bild men hoppas ni kan se något iaf. Köpte medicin mot svamp. Rätt eller fel? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
stigigemla Postat 8 september 2015 Postat 8 september 2015 Jag tycker också det ser ut som svampangrepp. Om medicinen fungerar är den knappast revsäker. Men du har väl ett karantänkar att medicinera i. Citera
Vidofner Postat 8 september 2015 Författare Postat 8 september 2015 Japp, får bli en salthink som hem för dem den närmaste tiden Citera
Rameau Postat 8 september 2015 Postat 8 september 2015 Jag hade liknande på mina clowner, det gick över av sig självt efter nån vecka. Kanske onödigt att stressa dom med karantän och medecin när immunförsvaret redan är stressat? :S Citera
Vidofner Postat 8 september 2015 Författare Postat 8 september 2015 Svårt att se att de skulle vara stressade. Har haft dem i snart tre år och inget har nyligen hänt i karet. Dessutom har båda samma utslagSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Rameau Postat 9 september 2015 Postat 9 september 2015 Det skillnad på att immunförsvaret är stressat och att dem ser stressade ut. Tänker jag fel när jag jag tänker att immunförsvaret är på högvarv för att bekämpa svampen eller vad det nu är?De flesta fiskar jag haft blir mer eller mindre stressade när man fångar upp dom och presenterar dem för en ny miljö.Mina tre clowner fick detta samtidigt, och det gick som sagt över av sig själv.Säger inte att du gör fel, var bara en tanke. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.