Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• 2 månader senare...
  • Svar 52
  • Visningar 8,8k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• irwin_fletch
    irwin_fletch

Karet fyller fyra år och detta är nog sista fotona jag hinner ta. Mitt första saltkar fick stå längre än väntat, jag är nöjd med slutresultatet. Nu packar jag ihop och flyttar.    

• irwin_fletch
    irwin_fletch

Karet är igång!!!! Äntligen. Några testkoraller har fått hoppa ner i plurret tillsammans med några fiskar.  

• irwin_fletch
    irwin_fletch

En strulande ramp över nya karet gör att jag fått improvisera. Tre kar har startas i pannrummet. Varit ett jäkla jobb men nu har de gått två veckor snart och allt verkar funka. Många koraller har fått

Populära bilder

Postat
  • Författare

Två månader med koraller i karet, tillväjning av ljus, inställning av balling och ett tritontest. Tillväxten har börjat så smått och färgerna börjar komma. Trodde den snabba fiskbelastningen skulle påverka lite mer men har gått bra än så länge. Nu hoppas jag att jag kan låta bli att pilla och bara ha tålamod. 

Just nu är det kaos i båda reven, men tanken är att plocka bort de koraller som inte gillar läget i karet. Jag har fått plocka bort en wellsophyllia och en chalice som inte gillade näringsvärdet/ljuset.

DSC_0106 2.jpg

DSC_0122.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0135.jpg

Postat
Två månader med koraller i karet, tillväjning av ljus, inställning av balling och ett tritontest. Tillväxten har börjat så smått och färgerna börjar komma. Trodde den snabba fiskbelastningen skulle påverka lite mer men har gått bra än så länge. Nu hoppas jag att jag kan låta bli att pilla och bara ha tålamod. 
Just nu är det kaos i båda reven, men tanken är att plocka bort de koraller som inte gillar läget i karet. Jag har fått plocka bort en wellsophyllia och en chalice som inte gillade näringsvärdet/ljuset.

DSC_0106 2.jpg
DSC_0122.jpg
DSC_0151.jpg
DSC_0135.jpg

..jo det där ser ju kaosartat ut.. NOT!
Ser ju riktigt schysst ut [emoji106] /Samuel

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.