peterj66 Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Upptäckte häromdagen en invånare i karet som jag inte sett innan. Tyvärr har jag inte fått till en bild men jag ska försöka beskriva den.Den är svart och blank med storlek och form är ungefär som en platt gråsugga utan ben (ser ut som något slags snigel). Den verkar mumsa på alger vilket ju är lovande.Är det någon som har tips på vad det kan vara? Känns som jag läst om något liknande innan men kan inte hitta den nu. Citera
peterj66 Postat 26 oktober 2015 Författare Postat 26 oktober 2015 Mer slät och mjuk än en chiton, mer som en snigelliknande. Annars är formatet rätt Citera
stigigemla Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Det kan kanske vara en Scutus. Fast då ser man ofta skalet som ett vitt streck mitt på ryggen. Citera
peterj66 Postat 26 oktober 2015 Författare Postat 26 oktober 2015 Tack Stig! Scutus var det, och med tanke på vad jag hittade om dem så är det ett bra tillskott till faunan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.