J_Green Postat 29 oktober 2015 Postat 29 oktober 2015 Har lagt ner mitt 3000l kar för ett tag sedan, tänkte höja nivån ett steg med mitt andra kar. Det blir på 650l plus 250l sump, inriktning stenkoraller. Nu väntar jag på dom sista glasbitarna till förstärkningen i överkant innan provfyllning, det kommer förmodligen hagla in åsikter ang konstruktionen och att det inte kommer hålla, men jag måste bara prova innan jag lägger det åt sidan för ett helt vanligt kar! Citera
Nikke Postat 30 oktober 2015 Postat 30 oktober 2015 Klart det håller så länge man är noga! Lycka till, ska följa bygget Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 oktober 2015 Postat 30 oktober 2015 Ska följas med intresse.. Men ser nästan lite inklämt ut under en trappa.. Detta förtjänar ju nästan att vara en rumsavdelare istället .. Med vänlig hälsning, Manne Citera
wrang Postat 30 oktober 2015 Postat 30 oktober 2015 Coolt berätta mer. Hur har dom gjort vinkeln? Sågad glasskiva?Vem har byggt detta?/Christian Citera
adddo Postat 30 oktober 2015 Postat 30 oktober 2015 Coolt, men som manne skriver så är ju dropreef de ultimata "see through" karen för rumsavdelning osv. Citera
J_Green Postat 30 oktober 2015 Författare Postat 30 oktober 2015 Jodå! Tanken var att ha det som rumsavdelare men blälklaget i det stora rummet ligger åt fel håll för det. Så det får bli i källaren på gjutet golv med klinkers så man kan balta på utan större slitage! Dom stora sidorna är som nämt sågade på vinkelsidan, limmat av mig och farsgubben. Citera
crille_hallden Postat 1 november 2015 Postat 1 november 2015 Dela gärna med dig av mått och annat kul! :-)ser att du limmat i förstärkningar i djupa delen, någon som vet hur stor skillnad det gör?inte värt att lägga på väggen upp mot låga delen och i botten på låga delen också?den dagen du ledsnar och vill byta med mitt shallow kar, bara att höra av sig! ;-) Citera
bjomat Postat 1 november 2015 Postat 1 november 2015 Det kan bli riktigt häftigt det där Lycka till! Citera
wrang Postat 17 november 2015 Postat 17 november 2015 Berätta mer. Hur blir din ytavrinningsbox till vänster? Citera
J_Green Postat 24 november 2015 Författare Postat 24 november 2015 Jag har limmat ihop en hålborrad överrinningsbox som jag ska limma på gaveln, och därifrån rördragning ner till sumpen, men jag väntar med detaljerna tills efter nu i helgen då jag ska provfylla karet. Har aldrig varit så nervös inför fyllning som nu... 1 Citera
wrang Postat 8 december 2015 Postat 8 december 2015 Hur går det med allt. Berätta mer hur du limmade ihop allt. vad började du med tex. Citera
J_Green Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Nu har burken varit igång i två veckor, funkar kanon men lyckas inte lägga till bilder längre Citera
Curtus Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Kul Jerry!Bilder får du ju se till att fixa till! Citera
J_Green Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Nu har burken varit igång i två veckor, funkar kanon men lyckas inte lägga till bilder längre 3 Citera
J_Green Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Nu har burken varit igång i två veckor, funkar kanon men lyckas inte lägga till bilder längre Citera
crille_hallden Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Många kirurger på såpass liten yta, håller de sams?Nu finns det ju två kar och orsaker att åka norrut mot Motala!Ett zeolightkar och ett drop! :-) 1 Citera
J_Green Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Jodå dom har gått tillsammans sedan pyttesmå Citera
fredrikosterby Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Jätte fint kar! Fullkomligt kär i kirurgerna så himla granna!Är det som personen över säger att du bor i motala? Bor i linköping nämligen hade varit väldigt kul att se detta karet live nån gång ☺Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk Citera
Curtus Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Snyggt! Bra jobbat. Vi får byta lite fraggar sen när det växer upp. Ska bli kul att se vad som händer med tiden. Mvh Patric// Motala Citera
krille 55 Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Har du haft idolen länge. Det är den ultimata saltfirren tycker jag. Många som har problem med att få dom att överleva 1 Citera
J_Green Postat 2 januari 2016 Författare Postat 2 januari 2016 Den är ganska ny i gänget, typ 2-3 månader men den äter inte bara mysis utan även flingfoder som en häst Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.