Jump to content
J_Green

151-720 liter DropReef projekt

Recommended Posts

post-6467-14468936624773_thumb.jpg

Har lagt ner mitt 3000l kar för ett tag sedan, tänkte höja nivån ett steg med mitt andra kar. Det blir på 650l plus 250l sump, inriktning stenkoraller. Nu väntar jag på dom sista glasbitarna till förstärkningen i överkant innan provfyllning, det kommer förmodligen hagla in åsikter ang konstruktionen och att det inte kommer hålla, men jag måste bara prova innan jag lägger det åt sidan för ett helt vanligt kar!

post-6467-14468936624997_thumb.jpg

Ska följas med intresse.. Men ser nästan lite inklämt ut under en trappa.. Detta förtjänar ju nästan att vara en rumsavdelare istället ;)..

Med vänlig hälsning, Manne

Coolt berätta mer.

Hur har dom gjort vinkeln? Sågad glasskiva?

Vem har byggt detta?

/Christian

Jodå! Tanken var att ha det som rumsavdelare men blälklaget i det stora rummet ligger åt fel håll för det. Så det får bli i källaren på gjutet golv med klinkers så man kan balta på utan större slitage! Dom stora sidorna är som nämt sågade på vinkelsidan, limmat av mig och farsgubben.

Dela gärna med dig av mått och annat kul! :-)

ser att du limmat i förstärkningar i djupa delen, någon som vet hur stor skillnad det gör?

inte värt att lägga på väggen upp mot låga delen och i botten på låga delen också?

den dagen du ledsnar och vill byta med mitt shallow kar, bara att höra av sig! ;-)

Jag har limmat ihop en hålborrad överrinningsbox som jag ska limma på gaveln, och därifrån rördragning ner till sumpen, men jag väntar med detaljerna tills efter nu i helgen då jag ska provfylla karet. Har aldrig varit så nervös inför fyllning som nu...

• Like 1

Jätte fint kar!

Fullkomligt kär i kirurgerna så himla granna!

Är det som personen över säger att du bor i motala?

Bor i linköping nämligen hade varit väldigt kul att se detta karet live nån gång ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Snyggt! Bra jobbat. Vi får byta lite fraggar sen när det växer upp. Ska bli kul att se vad som händer med tiden. 

Mvh Patric

// Motala