Gå till innehåll

sjöfartsmuseet i GBG


Tedb

Rekommenderade inlägg

Var å besökte Sjöfartsmuseet idag. Måste säga att de var en trevlig överaskning att komma dit efter ha varit å kollat på Universeum. Dom har verkligen satsat på att få igång ett par fina kar att gå å titta på. Tre månader efter uppstart och lite problem med sen leverans av korall och inte så rolig LS så hade dom fått till de bra ändå. Något som var kul å se var att all teknisk utrustning syntes i inglasade montrar något som vi pryljannar måste ge en stående ovation för. Dessutom så möttes jag där av en marinbiolog och en vattenkemist som efter att jag förklarat mitt intresse lät mej gå in å se deras ögonsten som skulle ställas ut om tre veckor. De hade en djuphafs korall i ett kar. Något som man inte får tag på utan tydligen även för museum är tvungen att tigga sej till. De två jag möttes av var verkligen trevliga och när jag frågade om kommande aktiviteter så lät de som att i framtiden så skulle seminarium hållas med framstående akvarister. Jag kan verkligen rekomendera alla som har intresse i akvarium att besöka dom. Entrén futtiga 40 kr å behöll man biljetten så räckte den året ut. Än så länge så bräcker många på guiden deras korallakvarium men jag tror att dom kommer knappa in snabbt. Hoppas det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv inte varit där på minst 15 år. Men på sjuttiotalet när jag hade kallt saltvatten var jag där med fisk och annat som växte ur mitt kar. Tjockläppad multe, Svart smörbult och anemoner mm. De var först i Sverige med att odla sjöhästar bland annat. Där fanns det mycket att lära som inte stod i böckerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...