Björknässaltkaret Postat 18 november 2015 Postat 18 november 2015 Hej jag tror jag har cyano men är inte säker, ni kanske vet! Har haft karet igång i 3 månader så borde jag göra något åt det i såna fall? Citera
wrang Postat 18 november 2015 Postat 18 november 2015 Ja det ser så ut på bild 1 vid den liggande montiporanBörja suga upp allt med en slang så håller man det bra i chakt.Inga medel utan försök att hitta varför det uppkom.Alla saltvattens folk har haft detta så ingen panik.Mvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
peterj66 Postat 19 november 2015 Postat 19 november 2015 Cyano hänger ofta ihop med förändrade vattenvärden. Finns det något som kan ha påverkat balansen mellan Nitrat och Fosfat? Jag hade själv ett utbrott i början som gav med sig efter ett par veckor. Citera
Björknässaltkaret Postat 19 november 2015 Författare Postat 19 november 2015 Cyano hänger ofta ihop med förändrade vattenvärden. Finns det något som kan ha påverkat balansen mellan Nitrat och Fosfat? Jag hade själv ett utbrott i början som gav med sig efter ett par veckor. Har inte haft ett test för fosfat men den det är på väg. Mitt nitrat har varit omkring 3 ppm hela tiden. Citera
peterj66 Postat 19 november 2015 Postat 19 november 2015 Något som förändrats annars? Kan säga att jag själv inte tyckte jag ändrade på något, men det var i början så det var säkert en hel del som ändrade sig utan min påverkan.Tror att det i mitt fall var refugiet som fick balans i karet. Eller så behövde det bara svänga in sig. Citera
Björknässaltkaret Postat 19 november 2015 Författare Postat 19 november 2015 Något som förändrats annars? Kan säga att jag själv inte tyckte jag ändrade på något, men det var i början så det var säkert en hel del som ändrade sig utan min påverkan.Tror att det i mitt fall var refugiet som fick balans i karet. Eller så behövde det bara svänga in sig.Bytte upp mig till 2 mindre pumpar istället för en stor pump och höjde mitt KH under en vecka ungefär, det är väl det jag kan komma på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.