Gå till innehåll

Är detta Cyano?


Björknässaltkaret

Rekommenderade inlägg

Ja det ser så ut på bild 1 vid den liggande montiporan

Börja suga upp allt med en slang så håller man det bra i chakt.

Inga medel utan försök att hitta varför det uppkom.

Alla saltvattens folk har haft detta så ingen panik.

Mvh Christian

Skickat från min iPhone 6S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cyano hänger ofta ihop med förändrade vattenvärden. Finns det något som kan ha påverkat balansen mellan Nitrat och Fosfat? Jag hade själv ett utbrott i början som gav med sig efter ett par veckor. 

Har inte haft ett test för fosfat men den det är på väg. Mitt nitrat har varit omkring 3 ppm hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något som förändrats annars? Kan säga att jag själv inte tyckte jag ändrade på något, men det var i början så det var säkert en hel del som ändrade sig utan min påverkan.

Tror att det i mitt fall var refugiet som fick balans i karet. Eller så behövde det bara svänga in sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något som förändrats annars? Kan säga att jag själv inte tyckte jag ändrade på något, men det var i början så det var säkert en hel del som ändrade sig utan min påverkan.

Tror att det i mitt fall var refugiet som fick balans i karet. Eller så behövde det bara svänga in sig.

Bytte upp mig till 2 mindre pumpar istället för en stor pump och höjde mitt KH under en vecka ungefär, det är väl det jag kan komma på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...