izfisk Postat 5 januari 2017 Författare Postat 5 januari 2017 Idag va det 0,00 i fosfat vilket va goda nyheter har doserat nitrat under en tid och det har get resultat.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
izfisk Postat 5 januari 2017 Författare Postat 5 januari 2017 Undrar även om någon kan hjälpa mig med id på denna, köpt som en brun halvdöd pinne som stod längst bak i ett av tritons kar med ett hårstrå svajande på sig. Den har blivit kanon fin och jag har kunnat fragga på den flera gånger så den sitter på lite olika ställen i burken nu.Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
nike83 Postat 5 januari 2017 Postat 5 januari 2017 1 timme sedan, izfisk sa: Undrar även om någon kan hjälpa mig med id på denna, köpt som en brun halvdöd pinne som stod längst bak i ett av tritons kar med ett hårstrå svajande på sig. Den har blivit kanon fin och jag har kunnat fragga på den flera gånger så den sitter på lite olika ställen i burken nu. Skickat från min iPhone med Tapatalk kanske en tenius? 1 Citera
izfisk Postat 5 januari 2017 Författare Postat 5 januari 2017 kanske en tenius? Inte omöjligt men har 2 tenuis å jag tycker inte dem e lika samt att denna får jag till att den har färre "blad" i polyperna än tenuisen men har ärligt talat ingen aning så mycket möjligt. Jag va själv lite inne på att det var en À.plana Men de e svårt.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
nike83 Postat 5 januari 2017 Postat 5 januari 2017 1 minut sedan, izfisk sa: Inte omöjligt men har 2 tenuis å jag tycker inte dem e lika samt att denna får jag till att den har färre "blad" i polyperna än tenuisen men har ärligt talat ingen aning så mycket möjligt. Jag va själv lite inne på att det var en À.plana Men de e svårt. Skickat från min iPhone med Tapatalk jag är dålig på koraller, så jag har ingen aning. @ormet @epoxy ni får rycka in här ! 1 Citera
Moose Postat 5 januari 2017 Postat 5 januari 2017 Desalwii kanske? Svårt att se på bilden. Den är lite för blå 1 Citera
izfisk Postat 5 januari 2017 Författare Postat 5 januari 2017 Desalwii kanske? Svårt att se på bilden. Den är lite för blåTyvärr e jag kass på att fota, i verkligheten så är den ganska rosa. På bilden är en annan bit av den med va jag har fått det till är en desalwi i bakgrunden.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rameau Postat 5 januari 2017 Postat 5 januari 2017 jag tror att du tror rätt jag tror alltså också plana 1 Citera
izfisk Postat 17 februari 2017 Författare Postat 17 februari 2017 Lite tillväxt kul när man ser på äldre bilder att det faktiskt växer lite första bilden från 4 november 2016 och andra bilden nyssSkickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
izfisk Postat 18 februari 2017 Författare Postat 18 februari 2017 Ser jättefint ut...Tack Per Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
izfisk Postat 5 mars 2017 Författare Postat 5 mars 2017 Har slarvat lite med vattenbyten och inte mätt några värden på länge en av doserpumparna hade gått sönder så calsium har sjunkit genom golvet. Trots detta verkar det växa på bra och inga dödsfall!Färgerna är dock ganska ljusa å dåliga men skönt att karet kan sköta sig när man har mycket annat för sig. Vattenbyte och allmän check gjord idag!Åsså lite bilder under vattenbytetSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
izfisk Postat 8 september 2017 Författare Postat 8 september 2017 Det va ett tag sen jag uppdaterade.I somras vart det en total rescape och jag tömde hela karet. Främst för att göra om scapen men också för att fånga några av fiskarna som hade växt ur eller förbrukat sin plats i karet.Så en del fisk åkte till ett publikt akvarium en ny scape och lite nya fiskar blev det. Sedan dess har det varit som en nystart ungefär men sakta men säkert börjar det ta sig igen här är några bilder på nuläget, förövrigt 2 år sedan jag startade denna burk!Skickat från min iPhone med Tapatalk 3 Citera
izfisk Postat 17 oktober 2017 Författare Postat 17 oktober 2017 Nu har akvariet flyttat till ett nytt hem så detta blir sista inlägget. tack å bock 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.