Gå till innehåll

Vivarium - tips?!


vili

Rekommenderade inlägg

hej,

har precis startat upp ett vivarium (=litet tropiskt växthus byggt för orkideer). använder en överbliven liten pump med en bit slang - blir vattenfall i min lilla regnskog, jägervärmare till vattnet och dagsljus (florisent). ska skaffa pc-fläkt så att luften inte står stilla och senare lägger jag nog till en specialpump som fixar duggregn.

är det möjligtvis någon som pysslar med samma sak? kul att syssla med om ni är som vi; har en massa extrapumpar och annat som man kan använda! det vore kul med övriga tips och ideer om såndana finns!

det är lite mer saker till vivariumet jag söker så hör av er!

mvh, vili

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare!

Jag håller på en del med orkidéer och har ett stort odlingsskåp med kylanläggning. Går själv i tankar om att skaffa automatisk bevattning till skåpet och hittade utrustning för det på Dusktropic´s hemsida. Pump, slangar och två munstycken kostar 1550:-. Sedan finns det även automatsik bevattningssystem hos Gardena. Vet inte rikigt vad de går på men vet en person i Sthlm som använder sig att deras system till sina skåp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...