Järv Postat 28 december 2015 Postat 28 december 2015 Byggde ihop mina 3 kanoner för ett tag sedan med dreamchips och jannes controller. Jag har dock på senaretid uppmärksammat att de blåa kanalerna har börjat dö. Ett helt chipp bestämmde sig för att börja glappa så jag bytte ut det för ca 2 månader sedan. Det nya chippet har redan tappat 1/2 blå kanal.Felet verkar börja i att chippet tappar en 10 sträng av chip i en av de blåa kanalerna.Har någon av er andra haft problem med just de blåa kanalerna? Citera
Tribiani Postat 29 december 2015 Postat 29 december 2015 Jag kör också med DC. Jag har 2 chip. Jag ska kolla om mina är hela. Edit. Jodå alla mina är hela. Citera
Järv Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 vad kör du för spänning och volt över dina blåa kanaler och hur högt kör du dem som högst? Citera
stigigemla Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Lysdioderna utvecklas hela tiden och en av de viktigare aspekterna är att minimera spänningen över dem.För vanliga royal blue dioder har spänningen sänkts ungefär 10% de sista 5 åren. Och med bara den åtgärden är då verkningsgraden 10% högre.Vid samma spänning kan strömmen vara dubbelt så stor i en ny diod.Är det 420 eller 405 nm dioder som slocknat kan det ha att göra med att de dioderna bara håller för en betydligt lägre maximal strömstyrka än royal blue eller vit. Citera
wrang Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Fick rekommendationer för min blåa (475nm) kanal att köra på Max 900mAMvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
Järv Postat 2 januari 2016 Författare Postat 2 januari 2016 i mitt fall verkar det vara 455 och 440 nm dioderna som gått och dött och även ett par 420nm. Ska ta och kolla upp vad jag har för inställningar på dom och återkomma Citera
wrang Postat 2 januari 2016 Postat 2 januari 2016 Men du har väl inte ett dreamchip?Nej tänkte bara att vad jag fått för rek för max mA för dom blåaMvh Christian Skickat från min iPhone 6S Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.