Rameau Postat 3 januari 2016 Postat 3 januari 2016 http://aquaforest.eu/wp-content/uploads/2015/09/GuideEnglishwww.pdf Läst igenom deras manual, men den är inte så förklarande som jag önskar, frågetecknet är produkten Reef mineral salt som man ska använda för att "upprätthålla konstanta nivåer av mineraler i vattnet"Man rekommenderas använda det till KH-buffer, magnesium och calcium. Men hur ska man tillsätta det? och hur vet man hur mycket man ska tillsätta, känns som att jag missat nån pusselbit..Varför behövs inte den produkten när man kör FM Balling Light? Kan någon som är mer insatt i deras produkter berätta? Citera
ormet Postat 3 januari 2016 Postat 3 januari 2016 Det är precis som Balling classic. Klorid-fritt salt för att inte få jon-obalans. I akvarier där man byter ca 10% vatten per vecka brukar det inte behövas, som med Balling light. Eller kör CA-reaktor så behöver du inte fundera på det alls Citera
Rameau Postat 3 januari 2016 Författare Postat 3 januari 2016 Ah tack! Hittade precis en tråd om det på Ultimate reef, http://www.ultimatereef.net/forums/showthread.php?763181-aquaforest-system Angående deras, 1+2+3+, känns det inte onödigt att frakta och köpa vatten? kanske är smidigt för den late Citera
PeterG Postat 3 januari 2016 Postat 3 januari 2016 Det är precis som Balling classic. Klorid-fritt salt för att inte få jon-obalans. I akvarier där man byter ca 10% vatten per vecka brukar det inte behövas, som med Balling light. Eller kör CA-reaktor så behöver du inte fundera på det alls Vad behöver man inte tänka på ? Citera
Rameau Postat 3 januari 2016 Författare Postat 3 januari 2016 Vad behöver man inte tänka på ? Att tillsätta klorid-fritt salt Citera
Rameau Postat 3 januari 2016 Författare Postat 3 januari 2016 jag är ingen expert på kalciumreaktor men baserat på ormet's kommentar så antar jag att det inte uppstår någon jon-obalans när man använder sig av kalciumreaktor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.