Zanders Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 (ändrat) Jag har ett litet akvarium som jag blandar upp nytt fräscht vatten i som håller samma värden som min butik. Temputjämnar påsarna där i sen håvar jag i fiskarna i den burken. Låter dom gå 10 dagar medans jag sakta tar vattnet till huvudkarets värden under dessa 10 dagar. På det sättet kan jag se hur fiskarna mår och hur dom ser ut. Sedan jag började med detta har allt varit mycket enklare för mig. Ändrat 4 januari 2016 av Zanders 2 Citera
nike83 Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 tyvärr så jämförde jag min salifert med en kille som hade JBL, mot referensvätksa och JBL var riktigt kassa, rentutav värdelösa. detta var för 5-6 år sedan, så de kan ju ha blivit bättre, men det tvivlar jag på! Citera
Zanders Postat 6 januari 2016 Postat 6 januari 2016 Salifert funkar bra. Använd dom för att testa. Citera
AlexHagelthorn Postat 23 januari 2016 Författare Postat 23 januari 2016 Tack för allt. Köte några sali fert tester o jag tycker dessa var enklare å läsa av resultatet Citera
Lasse Postat 23 januari 2016 Postat 23 januari 2016 Ställer frågan som ingen ställt - Har du osmos eller kranvatten? Om du har kranvatten - har du mätt koppar - eventuell lagt i något som neutraliserar koppar? Hur lång transport var det på fiskarna? MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.