Zanders Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 (edited) Jag har ett litet akvarium som jag blandar upp nytt fräscht vatten i som håller samma värden som min butik. Temputjämnar påsarna där i sen håvar jag i fiskarna i den burken. Låter dom gå 10 dagar medans jag sakta tar vattnet till huvudkarets värden under dessa 10 dagar. På det sättet kan jag se hur fiskarna mår och hur dom ser ut. Sedan jag började med detta har allt varit mycket enklare för mig. Edited January 4, 2016 by Zanders 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nike83 Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 tyvärr så jämförde jag min salifert med en kille som hade JBL, mot referensvätksa och JBL var riktigt kassa, rentutav värdelösa. detta var för 5-6 år sedan, så de kan ju ha blivit bättre, men det tvivlar jag på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zanders Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 Salifert funkar bra. Använd dom för att testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexHagelthorn Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Tack för allt. Köte några sali fert tester o jag tycker dessa var enklare å läsa av resultatet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ställer frågan som ingen ställt - Har du osmos eller kranvatten? Om du har kranvatten - har du mätt koppar - eventuell lagt i något som neutraliserar koppar? Hur lång transport var det på fiskarna? MVH Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts