GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

BestÀmde mig för att konvertera mitt kar till FM zeolight. Kör vodka och Àttika för att kontrollera nÀring nu.

Problemet dÄ... Kom över en reef octopus ZF140 billigt och tÀnkte börja med den och sen eventuellt uppgradera till en Zeomatic. Men nu visar det sig att hÄlen i rastret Àr sÄ stora att mÄnga av de mindre stenarna tar sig igenom. Som jag förstÄr det sÄ Àr KZ-stenarna större vilket sÀkert funkar. Men Àr det nÄgon skillnad i övrigt? Eller finns det nÄgot annat smart sÀtt att lösa det?

75f1b8be399f7d61781c77ac434b26ac.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat (Ă€ndrat)

Jag kör pÄ de större KZ stenarna vilket inte fastnar i min zeomatic.Pluggade igen direkt nÀr jag körde pÄ de smÄ stenarna och fick hela sumpen full av smÄsten.

Tror inte det Àr nÄgon direkt skillnad pÄ stenarna, FM stenarna ska fungera lika bra för zeovit enligt KZ sjÀlva iaf.

Du fÄr inte lika mycket rörelse i en zeomatic av de större stenarna men det skall inte spela nÄgon roll.

Ändrat av Orchide
  • Gilla 2
Postat

Jag kör pÄ de större KZ stenarna vilket inte fastnar i min zeomatic.Pluggade igen direkt nÀr jag körde pÄ de smÄ stenarna och fick hela sumpen full av smÄsten.

Tror inte det Àr nÄgon direkt skillnad pÄ stenarna, FM stenarna ska fungera lika bra för zeovit enligt KZ sjÀlva iaf.

Du fÄr inte lika mycket rörelse i en zeomatic av de större stenarna men det skall inte spela nÄgon roll.

Har KZ verkligen sagt detta? Vet att de sa precis tvÀrt om nÀr jag höll pÄ med Zeovit, dÄ Zeovit var en naturlig sten och FM's var framstÀlld (kemiskt?).

Är dock mĂ„nga som kört FM utan problem, men mest nyfiken ifall de gjort en 180graders Ă€ndring gĂ€llande sitt pĂ„stĂ„ende. 

Postat

Han jag köpte reaktorn av hade haft en dialog med Pohl pÄ KZ. Men det Àr ju inget de vill gÄ ut med officiellt. De vill ju sÄklart sÀlja sin egen sten.

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...