Postat 10 januari 20169 år Har gröna Rodactis som breder ut sig mer än jag önskar och funderar på hur jag bäst ska ta bort lite. Hacka bort sten som den sitter på med mejsel eller spruta med högtryck? Lägga i mörklagt akvarium, dör de av ljusbrist? Byta mot LS om någon är intresserad? Joes Juice? Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Postat 10 januari 20169 år Sätt dem framför en pump, typ power head, så är chansen stor att de ogillar läget och släpper.
Postat 10 januari 20169 år Författare Det låter bra, tänker flytta dem till ett annat akvarium, där ska jag testa detta. Tack! Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Postat 11 januari 20169 år En fråga på samma spår! Hur tar man död på dom om man varken har möjlighet att flytta stenen eller hugga med mejsel? Har en ensam rhodactis som sitter helt fel och skulle vilja ha bort den.
Postat 11 januari 20169 år Det är enkelt! Fyll en spruta, helst med kanyl men salifert med rosa topparna funkar fint, med Ättika. Injiciera i anemonen och se den sakta försvinna. Det luktar rätt illa när de dör så gör inte för många åt gången.
Postat 31 januari 20169 år Troligtvis inte svaret du vill ha men.....var glad för dessa. Mina har försvunnit:( Instämmer i övrigt med tidigare kommentarer...de brukar inte gilla om det blåser direkt på dem. Du kan ju också pilla av några och göra någon annan glad
Postat 31 januari 20169 år De verkar sitta isolerade? Är väl bara att ta bort? Eller känner du ekonomiförlust på den sten de sitter på?..varför säljer du dom inte?
Postat 1 februari 20169 år Författare Jag tänkte att jag ville "ansa" och forma innehållet. Ska testa med vattenström. Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Postat 1 februari 20169 år 5 minuter sedan, toreee sa: Jag tänkte att jag ville "ansa" och forma innehållet. Ska testa med vattenström. Skickat från min LG-H815 via Tapatalk Aha! Har också hört att de kan släppa med det...En liten ofrivillig ankedot om det. jag har samma sort som du...de sitter under en stor koralia streamer 6500l i timmen. Häromdagen hade den lossat från sin pinne o strålade hela kapaciteten på stenen de sitter på...vet inte hur länge innan jag upptäckte det...de var ihopdragna rejält men ingen verkade ha lossnat...det kanske behövs en riktad stråle ala powerhead?
Postat 4 februari 20169 år Författare Tack. Jag tror jag ska pröva ättika. En om dagen max, för det luktar illa. Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.