Magnus Johansson Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Hej.Jag ska beställa ett uvc till mitt kar, men jag vet inte villket jag ska välja.Jag har tittat lite på Deltec eller Ruval 39w.Är det någon som har någon erfarenhet om dessa två uvc så är jag tacksam för någon komentar,eller ifall ni tycker att man ska köpa någon annan.Mvh Magnus Citera
wrang Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Jag är kanonnöjd med min Deltec 20watts Ruval har jag aldrig hört talasomAnnars är ju Lifeguard UVC himmla bra dom med vad andra säger Citera
Magnus Johansson Postat 11 december 2005 Författare Postat 11 december 2005 Jag har aldrig hört talas om Ruval heller, men han säljer såna på ciklidhuset. Citera
acuario Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 jämför Alvedon med curadon. samma innehåll men en med lägre pris Citera
Magnus Johansson Postat 11 december 2005 Författare Postat 11 december 2005 Det kan nog vara fluval för f och r ligger ju nära varandra.Priset tror jag inte skiljer sej så mycket, Deltec på drakfisken 2150:-, fluval på ciklidhuset 2095:-. Citera
Forsberg Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Ruwal Och Deltecs uvc ser helt identiska ut. Ligger nog mycket i det Svärd skrev ,i mitt Deltecs uvc står det Ruwalpå röret. Citera
Joru Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Är mycket nöjd med mitt deltec 20w. Tror på detta uv då dom använder T5 rör vilket ger intensivare belysning. Vet inte om Ruval gör det. Citera
wrang Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 hehe där ser man kollade på mitt Deltec 20watts lampan å visst det stog Ruwal på detta rörSäkert så som mycket annat en fabrik men många olika "tillverkare" Citera
Forsberg Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Mycket troligt samma tillverkare. Det kanske tom är Deltec som äger Ruwal och säljer samma uvc filter billigare under Ruwal namnet.Först trodde jag att det var en exakt kopia men varför skulle orginalet sätta in kopians rör??Mvh Magnus Citera
hbmannen Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 ja har ett lifeguard å de tror ja funkar bra.. Citera
Capote Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Lifegard skall ha en ny konstruktion som ger bättre effekt än gamla "rören" QL. Den skall dessutom vara mindre och därmed enklare att placera. Jag har gamla Lifegard som funkar bra, men det finns ett rör som förbrukas av UV't och när man skall byta det är det ofta skört som papper. Går det av då är det en stunds arbete där man borde ha en arm som är lång och smal som en piprensare... Citera
Tedb Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Jag använder två st 20 W deltec för att få ner storleken så blir de inte så långt. Citera
acuario Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Jag har pratat med några personer som dissar Life-guard och det är konstigt för om de är så bra varför använder bara amerikaner och svenskar life-guard de är osäljbara i övrig Europa enlig de. Jag ska absolut köpa mig ett Deltec nästa gång och Hw gör också mycket bra uvc men det som avgör till Deltec's fördel är priset på lampan när det är dags att byta. Citera
greger Postat 13 december 2005 Postat 13 december 2005 Jag har använt lifeguard i en massa år och dom funkar kanonbra, däremot gör ju anslutnings-systemet det lite bökigt att installera - men det riktigt negativa är ju underhållskostnaden med nytt rör och uv skyddet som ska bytas varje gång.(åtminstone teoretiskt).Men priserna har förmodligen med den svenska distributören att göra!Så nästa gång blir det deltec(Ruwal), Ett U-V behöver inte vara krångligare än så! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.