Gå till innehåll

Val och kval mellan två uvc


Magnus Johansson

Rekommenderade inlägg

Lifegard skall ha en ny konstruktion som ger bättre effekt än gamla "rören" QL. Den skall dessutom vara mindre och därmed enklare att placera. Jag har gamla Lifegard som funkar bra, men det finns ett rör som förbrukas av UV't och när man skall byta det är det ofta skört som papper. Går det av då är det en stunds arbete där man borde ha en arm som är lång och smal som en piprensare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har pratat med några personer som dissar Life-guard och det är konstigt för om de är så bra varför använder bara amerikaner och svenskar life-guard de är osäljbara i övrig Europa enlig de. Jag ska absolut köpa mig ett Deltec nästa gång och Hw gör också mycket bra uvc men det som avgör till Deltec's fördel är priset på lampan när det är dags att byta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt lifeguard i en massa år och dom funkar kanonbra, däremot gör ju anslutnings-systemet det lite bökigt att installera - men det riktigt negativa är ju underhållskostnaden med nytt rör och uv skyddet som ska bytas varje gång.

(åtminstone teoretiskt).

Men priserna har förmodligen med den svenska distributören att göra!

Så nästa gång blir det deltec(Ruwal), Ett U-V behöver inte vara krångligare än så!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...