Jocke Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Funderar på att skaffa mej en neongobie eller en Gobiosoma oceanops,vilken av fiskarna putsar bäst?.Någon som har en bild på en neongobie?,kan man ha två i samma kar?.MVH Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Kolla på http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1850 så har du bilder och förklaring på olika gobi-arter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Namnet Neon Goby används på flera olika arter varav Gobisoma Oceanops är en. De trivs bäst i par... de ska vara relativt enkla att odla, men de är dessvärre inte särskilt långlivade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Namnet Neon Goby används på flera olika arter varav Gobisoma Oceanops är en. De trivs bäst i par... de ska vara relativt enkla att odla, men de är dessvärre inte särskilt långlivade.Vet du ungefär hur länge de brukar leva? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 1-2 år är max har jag för mig... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Har en putsarfisk som är riktigt duktig på att putsa mina fiskar. Man bör nog inte ha fler än 1 putsarfisk/500 liter då dom kan vara ganska mycket på fiskarna och stressa dom. Min är dock ganska försiktig och lämnar fisken om den säger ifrån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Joru... är det en putsarfisk-gylta eller putsarfisk-goby du har?Gobyn brukar sällan vara särskilt aktiv.... eller störande putsare... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Nja... jag är inte säker på vilket släkte den tillhör . Tänkte inte på att det fanns flera olika arter av putsarfisk. Har denna: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=3859&d=1132961857. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Din är en gylta och där stämmer dina skötselråd alldeles utmärkt. De är flitiga, duktiga putsare som behöver ett flertal stora fiskar att putsa... annars stressar mer än de gör nytta. Putsargyltan kan få för sig att smaka på musslor ibland.Det här är 2 små Neongobies som också är putsarfiskar fast av ett helt annat släkte... men du ser likheten i färgteckningen. Neongobies är oftast avsevärt sämre putsare. Men å andra sidan så stressar det inte de andra fiskarna med sitt ständiga putsande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag har en gul och en blå neongoby som bildat par. Om man nu inte vill ha två av samma sort. De putsar dock mycket sämre än gyltan tycker jag också. Å andra sidan tycker jag gobyn är en mycket roligare fisk som ofta gger på utkik på någon korall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.