Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Dela Postat 17 januari 2004 Tänkte köpa mig ett par Tridacna i lite blandade färger. Är det någon som kan ge lite tips? Är de svåra att ha? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Dela Postat 17 januari 2004 Hehe...och jag som funderade på att lägga ut en länk till ett gratis kapitel ur en bok jag hittade igår men kände mig lite lat...här kommer den iaf: http://www.wetwebmedia.com/BookMatters/WWM/NMA-RI/NMA-RI_Tri dacnids-demo.pdf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Dela Postat 17 januari 2004 Se till att de är i gott skick när du köper dem. Se till att du har stabila och "lysande" vattenvärden. Ladda upp med kalcium, för det kommer att behövas!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard G Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Jag har ett litet problem, någon kanske kan ge mig lite råd ???Min Tridacna mussla har en passagerare som är en glasros, den har klämmt sig in i sidan av skalet. Jag har inga problem med glasrosorna i övrigt då jag har dödat alla jag har sett. Vågar jag spruta på lite citron/hydroxid lösning ????? Misstänker att det kan skada musslans mantlar!Någon som har haft samma problem eller något gott råd, så är tippsen hjärtligt välkommnaHa det gott/Gowman Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Läste något om att man just skulle passa sig så att man inte fick detta på musslan men om du tar upp den över ytan(musslan stängd givetvis) och sprutar på,följt av lite epoxy så borde det väl inte vara någon fara eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MARHAG Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Jag hade en som hade en glasros på sig. Jag skrapa bort den från skalet och den har inte återkommit igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard G Postat 17 maj 2004 Dela Postat 17 maj 2004 Tack!!Jag skrapade bort den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.