Saltis Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 För två månader startade jag mitt akvarium med inkörd LS och använde osmosvatten. Jag har under 2 veckor testat vattnet och det är ok, för tre dagar sedan skaffade jag en palett kirurg som första fisk, den mår bra och äter bra men det konstiga är att när ingen står bredvid karet så simmar den men så fort någon närmar sig så går den och gömmer sig jag skulle vara tacksam om jag får veta varför. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Skaffar du fler fiskar så kommer den vara mindre lättskrämd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 chromis e bra dom e framme hela tiden å då kommer säkert din kirurg fram med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Den är själv och så har du bara haft den i 3 dar den känner inte igen dig än och är inte van med människor som kommer gåendes utanför karet och den tror säkert att det är fara så den gömmer sig. Om du skaffar några fiskar till så kommer den känna sig tryggare och när den börjar vänja sig så avtar skyggheten automatiskt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Mina Chromis gömmer sig ibland men de som aldrig (nästan) gömmer sig är mina percula.Clowner är kända för att hålla sig framme. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Consuegra Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Min gjorde precis likadant i en vecka, vänta några dagar till så blir den nog lite tuffare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis Postat 15 december 2005 Författare Dela Postat 15 december 2005 tack för svaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Inte för att vara tråkig, men en palett blir i största laget för ett 120Liters akvarium.Du får sätta dig ner och börja skissa på ett större.PS Ser i din profil att du kör utan UVc, med kirurger så är det läga att fundera på ett. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Mina Chromis gömmer sig ibland men de som aldrig (nästan) gömmer sig är mina percula.Clowner är kända för att hålla sig framme.Mina ocellaris som jag haft i tre veckor ser man mest tack vare att det går att titta in bakom levande stenen. Det är klart ngn gång ibland är dom framme och simmar upp och ner längst framrutan också. Jag är kanske lite orättvis nu, dom har börjat bete sig lite "normalare" senaste veckan. Det kan heller inte vara att dom är väldigt skygga då dom nästan äter ur handen på mig vid matning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.