Gå till innehåll

Min palett kirurg gömmer sig när den ser folk


Saltis

Rekommenderade inlägg

För två månader startade jag mitt akvarium med inkörd LS och använde osmosvatten. Jag har under 2 veckor testat vattnet och det är ok, för tre dagar sedan skaffade jag en palett kirurg som första fisk, den mår bra och äter bra men det konstiga är att när ingen står bredvid karet så simmar den men så fort någon närmar sig så går den och gömmer sig jag skulle vara tacksam om jag får veta varför.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är själv och så har du bara haft den i 3 dar den känner inte igen dig än och är inte van med människor som kommer gåendes utanför karet och den tror säkert att det är fara så den gömmer sig. Om du skaffar några fiskar till så kommer den känna sig tryggare och när den börjar vänja sig så avtar skyggheten automatiskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Chromis gömmer sig ibland men de som aldrig (nästan) gömmer sig är mina percula.

Clowner är kända för att hålla sig framme.

Mina ocellaris som jag haft i tre veckor ser man mest tack vare att det går att titta in bakom levande stenen. Det är klart ngn gång ibland är dom framme och simmar upp och ner längst framrutan också. Jag är kanske lite orättvis nu, dom har börjat bete sig lite "normalare" senaste veckan. Det kan heller inte vara att dom är väldigt skygga då dom nästan äter ur handen på mig vid matning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...