Gå till innehåll

Är aqua medic cubics 140 prisvärd?


Reryd

Rekommenderade inlägg

Hej! Jo jag kollar på ett mindre akvarium om det jag hade tänkt mig är för tungt för mitt golv. Tänkte på aqua medic cubics är något bra? Är ju ingen sump på den utan en play and go men kan va ett alternativ tyngdmässigt ifall det andra är för tungt? Sumpen har den någon egentlig funktion eller är det bara för att ha all teknik på en plats? Dum fråga kanske men står aldrig om sumpen. . Vill ju egentligen köpa ett red sea reefer 250 och förstår att den är ett bättre alternativ men blir ju väldigt mycket tyngd. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sumpen är bara en separat yta för att kunna ha saker på som vore fult eller opraktiskt att ha i akvariet. Den blir vad man gör den till men har man en sump utan någonting i så fyller den ingen egentlig funktion alls :-)

 

Men jag hade hellre köpt ett Reefer 170 eller Nano istället för Aqua Medic Cubicus, jag gillar sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett Reefer 250 borde väl gå att ha på de flesta golv? Så mycket vikt blir det ju inte. En välfyllt bokhylla ger ju ungefär samma vikt om man ser till vikt per kvadratcentimeter. Jag borde väl förvisso inte snacka som stadgade upp golvet i krypgrunden för ett akvastabil 275 men ändå. :D

 

Jag har inte haft något Aqua Medic men det ser ut att vara ganska bra grejer. Sump skulle jag inte vilja vara utan nu men man ska börja nånstans och Cubicus har ju intern sump så det kan ju vara en bra början. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...