Gå till innehåll

tama fiskar


joney

Rekommenderade inlägg

alla mina fiskar äter ur handen förutom clownerna men mest tama är Gudrun (drakfisk) och Harry (kofisk) dom äter glatt ur handen på mig å kommer fram så fort man sätter ner händerna å ska göra nått i karet.

(obs det är inte jag som döpt fiskarna)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har däremot en folkilsken frontalis (blennie), som biter mej i armen så fort jag är i tanken och pillar.

Rätt frustrerande eftersom jag rycker till varenda gång, men när den bitit mej en tre fyra gånger så backar han in i sin håla igen och ser riiktigt nöjd ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

e det nån mer som har nån tam fisk där hemma? min naso lituratus brukar jag handmata med sea veggies,, men det e bara den som vågar äta ur handen..

Min Naso var lika dan. Hel tam!... Den härligast fisk jag någonsin har haft!! Damsellerna däremot attackerar mig så fort jag sticker ner tassen.. De tror väl jag är mat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tama å tama det är ju inte direkt nån som biter en när man kör ner handen för att putsa rutorna utan dom är mest med å lite ivägen.

Harry(kofisken) är ju altid med när man är vid karet sätter man sig framför så kommer han direkt fram till rutan sitter man i soffan så står han i hörnet å kollar efter en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tama å tama det är ju inte direkt nån som biter en när man kör ner handen för att putsa rutorna utan dom är mest med å lite ivägen.

Harry(kofisken) är ju altid med när man är vid karet sätter man sig framför så kommer han direkt fram till rutan sitter man i soffan så står han i hörnet å kollar efter en.

hur länge har du haft "harry", läckra fiskar,men svåra??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Harry (och hans släktingar) är helt klart en av de läckraste fiskarna jag sett. Koffertfiskar och igelkottsfiskar har väldigt mycket personlighet. Ett vanligt fel är dock att många köper alldeles för små exemplar. De bör vara minst 5-6cm för att vara hyfsat tåliga. Ett kraftfull UV är också en klar fördel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...