Gå till innehåll

Sps och kejsare


Vidofner

Rekommenderade inlägg

I mitt nästa projekt är jag sugen på att skippa lpser för att kunna testa lite mer speciella fiskar.

Skulle gärna vilja höra folks erfarenheter gällande kejsare. Vilka går säkert att ha med spser och vilka skulle man kunna ha med spser fast de kanske tar ett litet nafs nån gång förutsatt att man har mycket spser?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om du vill ha dvärgkejsare men jag har en c acanthops som jag har tillsammans med acro och köttiga lpser och musslor. Har funkat bra kanske pga mängden koraller, trots att den noppar lite ibland. Tror dock att PE på spserna ev varit bättre om kejsaren inte varit däri. Men helt klart värt det då det är mycket roliga fiskar som undersöker och far runt i hela revet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 6/15/2016 at 08:47, Moose sa:

Mer eller mindre alla "stora" kejsare är sps säkra!
Enskilda avvikande individer kan givetvis finnas. 

Är det några särskilda kejsare du tänker på?

Så du menar att dvärgkejsare är mer benägna för noppning? Jag vet att jag i nästa kar vill ha en diacanthus och en imperator men vill inte få några problem med sps:er så jag vill veta vilka jag bör stryka från önskelistan.

23 timmar sedan, Strikt sa:

Vet inte om du vill ha dvärgkejsare men jag har en c acanthops som jag har tillsammans med acro och köttiga lpser och musslor. Har funkat bra kanske pga mängden koraller, trots att den noppar lite ibland. Tror dock att PE på spserna ev varit bättre om kejsaren inte varit däri. Men helt klart värt det då det är mycket roliga fiskar som undersöker och far runt i hela revet.

Jo och framförallt väldigt vackra :). Jag gillar PE på korallerna men står det mellan att antingen strunta i kejsare helt och hållet eller att ha bra PE så väljer jag att ha kejsare och offra PE men det hade dock varit trevligt om man kunde försöka hitta kejsare som är väldigt liten benägenhet att störa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett par kejsare som inte rörde en enda lps eller mussla jag hade i karet men så fort jag satte ner en ny framförallt mussla så var dom där och åt. Har haft kejsare som inte rört nånting av det med.

Men dvärgkejsare brukar allt för ofta picka på polyper Tyvär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hur är det med kejsare och musslor? Borde inte vara några problem eller?

Har en eldkejsare och den rör inte min nya mussla men är sugen på att skaffa någon större kejsare igen, saknar min Navarchus och Blue-face.....

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...