ballsam Postat 11 december 2016 Postat 11 december 2016 ..hmmm... är nog smidigare att ha med en liten frigolitlåda och ta det vid en mer normal tid på dygnet. Fraggarna lär ju klara sig ett halvt dygn... Citera
mikoto Postat 11 december 2016 Postat 11 december 2016 Ser kul ut! Du har några riktigt balla stenar där i karet, långa och platta. Inredningen är ganska speciell, på ett bra sätt. Du får hänga upp den nya belysningen bara istället för att ha de i fötterna. Citera
krille 55 Postat 12 december 2016 Författare Postat 12 december 2016 @ballsam . kommer hem från jobbet vid sex så brukar lägga mej ca kvart i sju så det skulle funka om du vill. @mikoto : det va ju en tanke. kommer jag på en bra lösning så gör jag nog det, ställningen till den andra rampen står ju där o hissarna har jag ju. 1 Citera
krille 55 Postat 12 december 2016 Författare Postat 12 december 2016 Idolen fick en ny kompis i kväll. En veliferum som är nästan lika stor. Verkar gå bra 7 Citera
krille 55 Postat 17 december 2016 Författare Postat 17 december 2016 nu har baljan varit igång gott o väl en månad. färgerna på korallerna börjar komma tillbaka efter flytten och bättre än nånsin. Den lila acron på bild tre börjar bli lila igen men tillväxten är knallgrön. Varför? turbinarian på bild sex som jag fick för tre år sen va grön när jag fick den men har inte vuxit nånting på den tiden och efterhand blivit gråare o gråare. nu börjar den bli grön i mitten igen. bild sju en jättefin flakväxande sak som jag fick av Dan Steimer. nån som vet va det är för nåt. även den i mitten på bild åtta är av okänd art 2 Citera
krille 55 Postat 17 december 2016 Författare Postat 17 december 2016 vi kör några fiskbilder också när jag ändå är igång. Min otroligt fina Morish Idol, två dvärgkejsare och nyförvärvet, en veliferum segelfenskirurg . 7 Citera
krille 55 Postat 17 december 2016 Författare Postat 17 december 2016 en av dom kommer ju från en duktig akvarist 1 Citera
ikola Postat 18 december 2016 Postat 18 december 2016 Fint Krille. känns det bra nu med större ytor ? Vad har du på inköpslistan nu ? Mer koraller men vad skulle du vilja ha ? Citera
krille 55 Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 ja Conny, är grymt sugen på nå fjärilsfisk men vet inte om jag vågar för korallerna. Har sneglat mycke på Gordans o där verkar det ju fungera. I övrigt får det väl bli efterhand som det dyker upp snygga fraggar på marknaden Citera
krille 55 Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 Har gjort lite mätningar i karet i kväll. Kh 9,3 Ca 390 Mg 1320 Po4 0,055 No3 2 salt 1,025. Jag har dom senaste dagarna fått en otrevlig cyanomatta på sanden. Något värde som bör ändras för att försvåra för den eller ska jag bara sitta lugnt o vänta ut den. suga upp så mycke som går vid vattenbyte. Ska till oceanakvarium i morgon kväll o hämta en sandvändare när han släpper karantänen på den nya sändningen av fisk. får se om den kan oroa cyanon Citera
ikola Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 On 2016-12-21 at 20:07, krille 55 sa: ja Conny, är grymt sugen på nå fjärilsfisk men vet inte om jag vågar för korallerna. Har sneglat mycke på Gordans o där verkar det ju fungera. I övrigt får det väl bli efterhand som det dyker upp snygga fraggar på marknaden Om den/dom skulle ta en del koraller så får du vväl mata mer av vanlig mat, då kanske de låter bli ? Annars har du ju så mycket koraller så det gör väl inget!!! Citera
krille 55 Postat 30 december 2016 Författare Postat 30 december 2016 va och hämtade några finingar hos Robin i Hässleholm i dag. Nån som vet va den gröna saken på första bilden är 3 Citera
ballsam Postat 11 januari 2017 Postat 11 januari 2017 Tack för snabbtitten och fraggarna idag Christer /SamuelSkickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
krille 55 Postat 12 januari 2017 Författare Postat 12 januari 2017 Det blir så konstiga rykten på byn när ambulansen stannar utanför. kul att du kunde stanna till en snabbis. 1 Citera
krille 55 Postat 18 januari 2017 Författare Postat 18 januari 2017 Är lite motigt nu. Slåss mot ett cyanoutbrott. Och det värsta av allt är att Idolen låg död en eftermiddag när jag kom in till akvariet. Nästan helt utan förvarning. Inga sjukdomssymptom. Den åt inte kvällen innan men har ju hela tiden före det ätit allt den fått och såg frisk o välmatad ut. I bland är det uppförsbacke Citera
Olle Postat 18 januari 2017 Postat 18 januari 2017 F*n vad tråkigt, Har själv haft alldeles för många idoler och köpt alla fodersorter som finns och innehåller svamp som dom äter i naturen. En som jag hade levde faktiskt 1,5 år sen dog den också utan att uppvisat några som helst sjukdomstecken. Tror det beror på att dom inte får i sej något näringsämne som dom behöver. Så vissa fisksorter är nog bäst att dom får stanna kvar i haven. Citera
krille 55 Postat 18 januari 2017 Författare Postat 18 januari 2017 Trodde detta skulle gå vägen eftersom det va en väl invand fisk som åt allt den fick. Även jag hade frysfoder med svamp i som den åt med god aptit. Den andra som den gick ihop med när jag köpte min fungerar bra där den går- Citera
gordan_ Postat 16 februari 2017 Postat 16 februari 2017 snyggt blev ju kanon med det nya lyset trist när fisk dör, du får inskaffa en fjäril istället för idolen Citera
krille 55 Postat 16 februari 2017 Författare Postat 16 februari 2017 Efter flera veckors kämpande med cyano verkar det nu ge sej. Har doserat väteperoxid i ca tre veckor två gånger om dagen. Nu har färgen gått från rött till brunt och det finns inga luftbubblor kvar. Det som sitter på stenen går att borsta bort med en tandborste. Det är bara som ett brunt damm, ser mer ut som kiselalger faktiskt. Sanden har fortfarande en brun beläggning men sandvändaren jobbar frenetiskt så det blir bättre efter hand. Ska hjälpa honom lite med att suga upp en del o göra ett vattenbyte. Hoppas det håller i sej nu. Korallerna har vuxit bra hela tiden så där har jag inget att klaga på 3 Citera
krille 55 Postat 19 februari 2017 Författare Postat 19 februari 2017 Har varit i Mönsterås i dag hos en kille som heter Robin Lind o sett ett riktigt fint kar. 2 meter långt och hela 80cm högt. Fick med mej sex fina acroporafraggar hem. Sen stannade jag hos hans streek också på hemvägen så limmat dit nio nya i kväll. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.