Johan Svensson Postat 23 oktober 2016 Författare Postat 23 oktober 2016 72 dagar fiskfritt har gjort gott för huvudkaret. Nitrat har gått från 12 till 3mg/L. Korallerna stortrivs. /Johan 2 Citera
Johan Svensson Postat 5 december 2016 Författare Postat 5 december 2016 Grattis till mitt akvarium som nu varit igång ett helt år /Johan 1 Citera
Johan Svensson Postat 17 december 2016 Författare Postat 17 december 2016 Karet rullar på. Var och köpte några nya fraggar igår. Idag tog jag några tester och det såg bra ut. Kan dock mata på lite mer för nitrat låg på 1 enligt Nyos och 0 i Fosfat enligt Hanna. Citera
Johan Svensson Postat 26 december 2016 Författare Postat 26 december 2016 Idag blev det en uppgradering av skummaren. Bytte ut min BM Curve 5 till en Coral Box D700. /Johan 1 Citera
Johan Svensson Postat 15 januari 2017 Författare Postat 15 januari 2017 Min A. formosa har börjat sluka min A. yongei. I början såg det bara ut som dom växte ihopa. Men med tiden ser man tydligt att A. formosa växer över den andra. Bör man kapa ner innan den har växt över helt?/Johan Citera
Johan Svensson Postat 21 januari 2017 Författare Postat 21 januari 2017 Då var en ny flavescense karantänad och klar. Min veliferum gillade inte att få en ny kirug i karet. Moppsar sig och försöker vara tuff medans nykomlingen simmar runt och äter masstick /Johan Citera
Johan Svensson Postat 19 februari 2017 Författare Postat 19 februari 2017 Växer så det knakar. 2 månader mellan bilderna. Doserar nu totalt 1,2L balling/dygn. /Johan 2 Citera
Johan Svensson Postat 1 mars 2017 Författare Postat 1 mars 2017 Senaste tillskotten Ytterligare fler är på gång men dom gonar till sig i karantänen /Johan 3 Citera
Johan Svensson Postat 2 mars 2017 Författare Postat 2 mars 2017 Varför är man så dum/lat ibland?Har tänkte byta silikatmedia i min osmos i ca tre månader. 5 minuters jobb sen var det klart /Johan 1 Citera
Slanten Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Så är det med det mesta. Tänk bara på den sista listen som aldrig blir monterad när man renoverat köket för 100 000 Citera
Johan Svensson Postat 20 mars 2017 Författare Postat 20 mars 2017 Lite nya tillskott. En "six line" en fridmani och två "engineer goby"Jag tycker dom är riktigt häftiga /Johan 2 Citera
Johan Svensson Postat 23 mars 2017 Författare Postat 23 mars 2017 Lite fraggning och 40liter vattenbyte avklarat /Johan 2 Citera
Johan Svensson Postat 23 mars 2017 Författare Postat 23 mars 2017 Tack! Ja det växer på bra. /Johan Citera
Johan Svensson Postat 14 maj 2017 Författare Postat 14 maj 2017 Efter några månader har jag äntligen lyckats få upp PO4 genom att öka matningen. 0,037 ppm. Dock har ju NO3 också följt med. Från 5 till 12 mg/L. Håller värdena sig där nu så är jag nöjd /Johan Citera
Johan Svensson Postat 3 juni 2017 Författare Postat 3 juni 2017 Nyskrapade rutor. Tog även bakrutan för någon vecka sedan. /Johan 4 Citera
Johan Svensson Postat 21 juni 2018 Författare Postat 21 juni 2018 Var nu ett år sedan jag uppdaterade sist. Karet har nu varit igång i 2 år och 7 månader. Just nu ruller det bara på. Inga stora ändringar. Skickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera
Johan Svensson Postat 7 december 2018 Författare Postat 7 december 2018 I 3 års present blev det en rengöring av alla pumpar och skrapade rutor Skickat från min iPhone med Tapatalk 5 Citera
Johan Svensson Postat 9 augusti 2019 Författare Postat 9 augusti 2019 Idag tog jag tag i något som jag länge funderat på. Rev ner allt och rensade bort mängder av koraller och sten. Sparade bara dom bästa bitarna. Det hade varit igång i 3 år och 8 månader. Hoppas nu bara alla koraller klarar av näringsexplosionen som lär ha uppstått Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
pikkenix Postat 9 augusti 2019 Postat 9 augusti 2019 Fint kar! även jag kör ett reefer 350 och har funderat på att sätta mina 2 gyre på bakrutan - ser att du kör så. Några nackdelar med det du märkt? vad kör du för program på dem och hur mycket går de att blåsa på utan att sanden yr all världens väg? Citera
jeber Postat 10 augusti 2019 Postat 10 augusti 2019 Idag tog jag tag i något som jag länge funderat på. Rev ner allt och rensade bort mängder av koraller och sten. Sparade bara dom bästa bitarna. Det hade varit igång i 3 år och 8 månader. Hoppas nu bara alla koraller klarar av näringsexplosionen som lär ha uppstått Skickat från min iPhone med TapatalkSnyggt blev det några fraggar över? Citera
Johan Svensson Postat 10 augusti 2019 Författare Postat 10 augusti 2019 Fint kar! även jag kör ett reefer 350 och har funderat på att sätta mina 2 gyre på bakrutan - ser att du kör så. Några nackdelar med det du märkt? vad kör du för program på dem och hur mycket går de att blåsa på utan att sanden yr all världens väg?Tack!Jag har inte märkt något negativt. Jag kör dom växelvis 2min fram och 2min bak. 40% fram 50% bak. Med min gamla scape flyttades inte sanden mycket. Nu vet jag inte längre då jag sög ut det mesta av sanden och ny ska i om ett tag. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Johan Svensson Postat 10 augusti 2019 Författare Postat 10 augusti 2019 Snyggt blev det några fraggar över? Tack!Hehe. Ja några Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
pikkenix Postat 10 augusti 2019 Postat 10 augusti 2019 Tack!Jag har inte märkt något negativt. Jag kör dom växelvis 2min fram och 2min bak. 40% fram 50% bak. Med min gamla scape flyttades inte sanden mycket. Nu vet jag inte längre då jag sög ut det mesta av sanden och ny ska i om ett tag. Skickat från min iPhone med TapatalkSer jag rätt så kör du åtminstone en av dem ”reverse” typ A-A eller vad de kallar det - samma sak på båda sidorna?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.