Nypåsalt Postat 6 oktober 2016 Postat 6 oktober 2016 Tänkte kolla om ni vet vad detta kan vara Citera
runstenen Postat 6 oktober 2016 Postat 6 oktober 2016 Ser nästan ut som en liten solkorall. Grattis isf ( Sök på Tubastrea ) Citera
Nypåsalt Postat 6 oktober 2016 Författare Postat 6 oktober 2016 Isf får jag vara lite rädd om den , vilken typ av näring vill en sån ha för att växa ? Är ganska nystartad typ 14 dar ca . Citera
Slanten Postat 6 oktober 2016 Postat 6 oktober 2016 Trots namnet har den ingen fotosyntes, så den måste matas med tex (fryst) finhackad mysis. Gärna samma tid varje dag, så lär den sig när den kan förvänta sig mat. http://www.melevsreef.com/node/286 Citera
Nypåsalt Postat 6 oktober 2016 Författare Postat 6 oktober 2016 Tack för tipset ,Riktigt bra länk Citera
Vidofner Postat 7 oktober 2016 Postat 7 oktober 2016 Mata varje dag är inget man måste göra. Den mår ju dock självklart bättre om den får mat så ofta. Jag matade min max två ggr i veckan och den växte och mådde bra. Använder man en pipet eller liknande för att mata så får den ju så pass mkt mat vid ett tillfälle att den inte kan smälta allt på ett dygn. I det vilda kommer ju ingen och sprutar in en stor mängd mysis i gapet på den utan den kanske fångar nån enstaka om dagen som simmar förbi Citera
Nypåsalt Postat 7 oktober 2016 Författare Postat 7 oktober 2016 (ändrat) Hur hjälper jag den lite på traven nu när den är så liten och karet är så nystartat ? Runsten hur sköter du dina och hur länge har du haft dem ? Sen undrar jag oxå över dessa här ? Ändrat 7 oktober 2016 av Nypåsalt Citera
runstenen Postat 7 oktober 2016 Postat 7 oktober 2016 Spruta på lite mat med en pipett. Stäng av flödet innan bara. Citera
Vidofner Postat 7 oktober 2016 Postat 7 oktober 2016 Stjärnpolyper på bilden. Är du inte jättekär i dem så skulle jag ta bort den stenen för de kommer sprida sig över hela ditt kar annars Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.