peterj66 Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Ska dra igång med att köra balling via doserpump imorgon och doserar idag manuellt balling+nitrat. Vilken av behållarna är lämpligast att dosera nitratet via? Jag känner inte direkt för att fortsätta med manuell dosering om jag inte måste. Citera
stigigemla Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Risken med nitrat i dunkar blandat med annat är bakteriell nedbrytning och alger. Dunken bör alltså stå mörkt + att du inte bör blanda med mineralsaltet som innehåller det mesta. Vilken som ger minst risker - bikarbonat eller kalciumklorid vet jag inte men skulle gissa att kalciumkloriden är lämpligare. Och dunken så mörkt som möjligt. Citera
peterj66 Postat 21 oktober 2016 Författare Postat 21 oktober 2016 (ändrat) Tack Stig, då får jag fundera på hur jag löser det. Svårt att få det mörkt med refugiet bredvid. Ändrat 21 oktober 2016 av peterj66 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.