Martin B Postat 10 november 2016 Postat 10 november 2016 Min akvarium slutar aldrig att förvåna mig, idag har jag upptäckt något nytt. Har någon av er kan hjälpa mig att identifiera? Citera
Utstrand Postat 10 november 2016 Postat 10 november 2016 Tycker att det ser ut som musselskal. Fast har ingen aning:p hadde något liknande i mitt första, tyvärr bara skalet men men. Citera
Martin B Postat 10 november 2016 Författare Postat 10 november 2016 Ja, men vad är det? Hos mig det är 100 % levande, har ändrat lite position på stenen och det rör sig inuti när jag lyste i skalet med blå ficklampa. Citera
Martin B Postat 10 november 2016 Författare Postat 10 november 2016 39 minuter sedan, stigigemla sa: Visst är det en mussla. Tack Stig, kan du namn eller till vilken art den tillhör? Tack på förhand. Citera
stigigemla Postat 10 november 2016 Postat 10 november 2016 Nej. Men jag tror inte det är en liten jättemussla utan en släkting till vår nordliga blåmussla. Citera
Martin B Postat 10 november 2016 Författare Postat 10 november 2016 2 minuter sedan, stigigemla sa: Nej. Men jag tror inte det är en liten jättemussla utan en släkting till vår nordliga blåmussla. Tack Stig. Citera
Christian J Postat 11 november 2016 Postat 11 november 2016 Jag har något liknande på en sten. Det verkar vara en tålig mussla eftersom den överlevt både inkörningen och min sparsamma utfodring de senaste 1,5 åren. Bredvid den på stenen sitter en mindre mussla med plattare skal, som är inte är delvis inbäddat i stenen. En yngre individ av samma art? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.