Ahab Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Kan inte riktigt bestämma mig för formen på mitt kommande akvarium. Akvariet skall vara fristående och jag har nu hittat ett med måtten 80x45x80 (lxbxh). Finns det några nackdelar med den här formen? Någon som har länkar till bilder på höga smala kar för lite inspiration? Citera
Guest NoName Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Min tank är väl rätt nära... Nackdelarna är tyvärr många, svårt/omöjligt att nå botten. Plocka upp saker som ramlat ned och slamsuga botten är knepigt. Lätt att riva omkull/fasta i saker när man pysslar i tanken. Svårt att stapla den levande stenen. Korallerna kommer att växa över och skugga varandra. Svårt att placera och underhålla pumpar om inte alla sitter vid ytan. Inget djup i akvariet vilket då ser ut som ett fruktstånd. Ja det är absolut inga bra mått egentligen... Citera
denuo Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 reefzone i örebro har satt upp ett kar med måtten 80*60*80 (l*b*h) ...tror jag... tjuvlyssnade lite när jag var där och tittade för nån vecka sen =)hursomhelst var det grymt snyggt med dem måtten! Jag tror den höga höjden lurar ögat lite för det ser mycket större ut än de antal liter det egentligen är. Ett sådant kar med revpelare ändå upp till ytan blir jättefint! Citera
denuo Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 oj.. såg att de mått du undrade om inte var riktigt samma. Tveksamt om det karet jag såg hos reefzone skulle vara lika fint om det bara var 45 djupt faktiskt... Citera
thomas5547 Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Jag hade ett som var 80x80x80.. och det var minst sagt jobbigt. För djupt..om det hade varit 75 så hade det varit jättebra! OCh jag fick inte nån riktig cirkulation.. Citera
Lejonkungen Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Kanske detta kan vara något för dig: http://www.blocket.se/vi/6784051.htm?ca=1_4_s Citera
Ahab Postat 10 januari 2006 Författare Postat 10 januari 2006 Ja, jag har mailat lite om det och ett på 70x70x70. Tack för alla svar. Lutar kanske inte åt ett högt och smalt . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.