Gå till innehåll

Högt smalt akvarie?


Ahab

Rekommenderade inlägg

Kan inte riktigt bestämma mig för formen på mitt kommande akvarium. Akvariet skall vara fristående och jag har nu hittat ett med måtten 80x45x80 (lxbxh). Finns det några nackdelar med den här formen? Någon som har länkar till bilder på höga smala kar för lite inspiration?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tank är väl rätt nära... Nackdelarna är tyvärr många, svårt/omöjligt att nå botten. Plocka upp saker som ramlat ned och slamsuga botten är knepigt. Lätt att riva omkull/fasta i saker när man pysslar i tanken. Svårt att stapla den levande stenen. Korallerna kommer att växa över och skugga varandra. Svårt att placera och underhålla pumpar om inte alla sitter vid ytan. Inget djup i akvariet vilket då ser ut som ett fruktstånd. Ja det är absolut inga bra mått egentligen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

reefzone i örebro har satt upp ett kar med måtten 80*60*80 (l*b*h) ...tror jag... tjuvlyssnade lite när jag var där och tittade för nån vecka sen =)

hursomhelst var det grymt snyggt med dem måtten! Jag tror den höga höjden lurar ögat lite för det ser mycket större ut än de antal liter det egentligen är. Ett sådant kar med revpelare ändå upp till ytan blir jättefint!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...